۱۳۹۸/۰۶/۱۱
۷:۱۳ ق٫ظ

بنگلادش اعلام کرده که ایجاد مساجد مدل در هر منطقه و ناحیه در راستای مبارزه با افراط گرایی و شبه نظامی گری به نام اسلام و ترویج اسلام واقعی می باشد.

دولت بنگلادش در هر منطقه و ناحیه یک مسجد نمونه بنا می کند

به گزارش الأمه:

 دولت بنگلادش مساجد مدل(نمونه) را در هر منطقه و ناحیه از این کشور قرار می دهد.

فرهاد حسین وزیر امور عمومی دولت، پس از گذاشتن سنگ بنای مسجد مدل و مرکز فرهنگی اسلای در جاده کورت در مهرپور بنگلادش گفت: این مراکز دینی هر یک دارای یک کتابخانه و ترتیباتی به منظور تلاوت و قرآئت قرآن مجید می باشد.

اوایل روز پنجشنبه ،   الحاج شیخ محمد عبدالله  وزیر امور مذهبی بنگلادش نیز گفت که ساخت مساجد مدل یک پروژه اولویت برای نخست وزیر این کشور بوده است و دستور ساخت حداقل 462 مسجد از پیش صادر شده است.

پروژه احداث   560 مسجد مدل با هزینه 8722 میلیون تاکا (واحد پول بنگلادش) در آوریل 2017 توسط کمیته اجرایی شورای اقتصادی ملی این کشور به تصویب رسید.

شیخ حَسینه واج  نخست وزیر بنگلادش سنگ بنای این پروژه را در آوریل 2018 گذاشت.

دولت بنگلادش همچنین 1812 مقبره و معبد مذهبی را در سرتاسر این کشور از جمله معبد تاریخی داکا را به هزینه 228 میلیون تاکا مورد مرمت و بازسازی قرار می دهد.

بنگلادش اعلام کرده که هدفش از ساخت مراکز و مساجد مدل، تبلیغ «اسلام حقیقی و درست» می باشد تا از افراط گرایی، اعمال شبه نظامی و ترویج فعالیت های تروریستی به نام اسلام جلوگیری شود.

 

منبع: حوزه نیوز