۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۱۱:۰۴ ب٫ظ

دولت فيجي اعلام كرد كه قصد دارد براي سامان‌دهي وضعيت كودكان خياباني، تمام آنان را جمع كند.

دولت فیجی تمام کودکان خیابانی را جمع می‌کند

براساس بيانيه دولت فيجي كه در رسانه‌هاي رسمي اين كشور هم آمده است، كودكاني كه در خيابان‌ها ساكن هستند يا بي‌خانمانند، براي زندگي بهتر و تحصيل توسط ماموران دپارتمان خدمات اجتماعي اين كشور، از خيابان‌ها جمع مي‌شوند.

«اوسيا كاري كيوايي» يكي از ماموران ارشد دپارتمان خدمات اجتماعي در فيجي در اين باره به خبرگزاري شين‌هوا، يادآور شد: براساس آمارهاي ارايه شده بيش از 80 كودك هم اكنون در خيابان‌هاي «سووآ» پايتخت اين كشور زندگي مي‌كنند، در حالي‌ كه خانواده‌هاي آنان مشخص نيستند.

وي افزود: برخي از اين كودكان در گروه‌هاي مشخص و سازمان‌يافته به گدايي مي‌پردازند، برخي از آنان برروي نيمكت پارك‌ها يا در كانكس‌ها مي‌خوابند و برخي هم در پناهگاه‌هاي موقت ساكن هستند. دولت قصد دارد براي حفظ جان اين كودكان آنان را جمع كرده و به مراكز حمايتي منتقل كند.

شوراي بهزيستي فيجي نيز دراين باره به روزنامه «فيجي‌سان» گفت: متاسفانه گزارش شده است كه برخي از افراد سودجو و سوء‌استفاده‌گر اين كودكان را ربوده و از آنان در موارد خلاف عرف استفاده مي‌كنند، حتي برخي از كودكان به عنوان برده به كشورهاي حوزه اقيانوس آرام و ساير كشورها قاچاق مي‌شوند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01