۱۳۹۷/۱۰/۱۰
۱:۴۲ ب٫ظ

بارگاه حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع) در نزدیکی حرم امام علی (ع) و در جوار قبرستان وادی‌السلام، به مساحتی بالغ بر ۶ هزار مترمربع توسعه می‌یابد.

دو خبر از نجف اشرف

به گزارش الأمه:

افزایش مساحت بارگاه دو پیامبر الهی در نجف اشرف

 یکی از اماکن زیارتی در نزدیکی حرم امیرالمؤمنین (ع) در نجف اشرف، بارگاه حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع) است که همواره بسیاری از زائران پس از تشرف در حرم امام علی (ع) و وادی‌السلام به این بارگاه ملکوتی مشرف می‌شوند.

 

 

با توجه به مساحت کم بارگاه حضرت صالح (ع) و حضرت هود(ع)، سازمان بارگاه‌های شیعه عراق تصمیم به توسعه بارگاه این دو پیامبر (ص) کرده است؛ به طوری که قرار است مساحت مقبره حضرت صالح (ع) و حضرت هود(ع) تا تابستان سال آینده توسعه یابد.

 

 

بر همین اساس سنگ بنای توسعه این مقبره، توسط رئیس اوقاف شیعه عراق و جمعی از علما و شخصیت‌های دینی گذاشته و مقرر شد این بارگاه به مساحتی بالغ بر ۶ هزار مترمربع توسعه یافته و در اختیار زائران قرار گیرد.

 

 

به گزارش فارس، محل دفن و مزار حضرت هود(ع) و حضرت صالح (ع) معلوم و نبود، تا این که سید بحرالعلومرحمه اللّه در وادى السلام نجف اشرف فرمود: این جا را حفر کنید، حفر کردند. بعد از حفر لوحی از زیر خاک پیدا شد که بر روی آن نوشته شده بود این قبر هود و صالح علیهماالسلام است. حتی در زیارت نامه امیرالمؤمنین (ع) نیز آمده است: سلام بر تو و بر دو همسایه‌ات حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع).

 

مرحله اول سرداب باب القبله حرم امام حسین (ع) در حال تکمیل است

 آستان مقدس حسینی از تکمیل مرحله اول و آخرین کار های پروژه سرداب بزرگ باب القبله حرم امام حسین (علیه السلام) خبر داد.

 سلام سعدون از مسئولین آستان مقدس حسینی گفت: کار بتن ریزی و تکمیل ستون ها در مرحله اول تا 95 درصد پیشرفت داشته است و بخش دوم شناژ­بندی و بتن ریزی از باب القبله تا باب الرجا به عمق 15 متر زیر زمین در حال انجام است.

وی افزود: این سرداب از مهم­ترین پروژه هایی است که در جهت توسعه حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) انجام می گیرد و مساحت آن 2000 متر مربع است که سرداب باب الرأس را به سرداب های الحجت و شهدا وصل می کند.

 

منبع: فارس و حوزه نیوز