۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۹:۱۸ ق٫ظ

'عبدالعزيز بوتفليقه' رييس جمهوري الجزاير در پيامي به مناسبت روز جهاني آزادي بيان ( سوم مه ) از تصميم دولت اين كشور براي بهبود وضعيت خبرنگاران و روزنامه نگاران در آينده خبر داد.

دو خبر کوتاه از الجزایر

به نقل از روزنامه 'صوت الاحرار' ، رييس جمهور الجزاير در اين پيام اعلام كرد كه دولت به زودي برنامه وسيعي را براي بهبود وضعيت خبرنگاران ، روزنامه نگاران و كاركنان شاغل در پايگاه هاي خبري و شبكه هاي اطلاع رساني به مورد اجرا قرار خواهد گذاشت.

در پيام رييس جمهور الجزاير آمده است : براي بهبود وضعيت فعالان حوزه رسانه مي بايست صندوق حمايت از روزنامه نگاران تاسيس گردد.

بوتفليقه همچنين بر تدوين و اجراي هر چه سريعتر برنامه هاي راهبردي در حوزه اطلاع رساني در بخش هاي مختلف تاكيد كرد.

** آمادگي احزاب سياسي الجزاير براي همكاري با نماينده بوتفليقه

بسياري از احزاب سياسي الجزاير براي همكاري با 'عبدالقادر بن صالح' مسوول گفت و گو با احزاب و شخصيت هاي سياسي و ملي الجزاير براي انجام اصلاحات سياسي به ويژه اصلاح قانون اساسي، آمادگي خود را اعلام كردند.

بسياري از احزاب سياسي با صدور بيانيه اي از اين اقدام رييس جمهور الجزاير استقبال كردند.

'عبدالعزيز بوتفليقه' رييس جمهور الجزاير در جلسه روز گذشته (دوشنبه) هيات دولت، بن صالح رييس مجلس سنا و از شخصيت هاي ملي الجزاير را به عنوان نماينده ويژه خود براي گفت و گو با احزاب ، رييس مجلس سنا و شخصيت هاي ملي اين كشور تعيين كرد .

به نوشته روزنامه 'الخبر' اين درحالي است كه حزب تجمع براي فرهنگ و دموكراسي (آر سي دي) به رياست سعيد سعيدي از احزاب لائيك و مخالف دولت الجزاير شركت خود در گفت و گو با نماينده رييس جمهوري اين كشور را رد كرده است.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01