۱۳۹۷/۰۵/۰۹
۱۱:۳۵ ق٫ظ

دو هنرمند ایتالیایی که بخاطر کشیدن نقاشی بزرگ دیواری در حمایت از نوجوان فلسطینی زندانی در اسراییل، دستگیر شده بودند، پس از آزادی، فلسطین اشغالی را ترک کردند.

دو هنرمند ضداسرائیلی، فلسطین اشغالی را ترک کردند

به گزارش الأمه به نقل از فارس:

 دو هنرمند ایتالیایی که بخاطر کشیدن نقاشی بزرگ دیواری از نوجوان فلسطینی زندانی در اسراییل، دستگیر شده بودند پس از آزادی، رژیم اشغالی را ترک کردند.

این دو هنرمند ایتالیایی نقاشی دختر نوجوان فلسطینی زندانی شده توسط اسراییلی‌ها را بر روی دیواری در منطقه حائل کرانه غربی کشیده بودند که پس از آن توسط نیروهای اسراییلی دستگیر و زندانی شدند.

«عزمی مسلها» وکیل این دو هنرمند ایتالیایی گفت: اسراییل نیز ورود این دو هنرمند به خاک رژیم صهیونیستی را به مدت ۱۰ سال ممنوع اعلام کرده است.

این دو هنرمند تصویر «عهد التمیمی» را روز شنبه یک روز قبل از آزادی این نوجوان پس از هشت ماه حبس در زندان اسراییل کشیده بودند.

ماجرای دستگیری این نوجوان فلسطینی در سطح جهانی انعکاس گسترده‌ای یافته بود و پس از آزادی وی در کرانه غربی با عنوان یک قهرمان از او استقبال شد.

مقامات اسراییلی بلافاصله پس از دستگیری این دو هنرمند ایتالیایی، روادید آنها را باطل کرده و به آنها دستور دادند تا ظرف مدت سه روز از این کشور بروند.