۱۳۹۸/۰۵/۱۷
۱۲:۱۰ ب٫ظ

اعضای« اللقاء التشاوري و ملتقی الاديان و الحوارات» (باشگاه مشورتی اديان و گفتگوها) و «شبكة الامان للسلم الاهلی» (شبكه صلح وامنيت ملى) با حضور در محل رايزنی فرهنگی، مسئوليت جديد رايزن فرهنگی كشورمان را تبريك گفته و پيرامون همكاری ها و برنامه های مشترك آينده فيما بين گفتگو كردند.

دیدار اعضای «اللقاء التشاوری و ملتقی الادیان و الحوارات» و «شبکه الامان للسلم الاهلی» با رایزن فرهنگی ایران در لبنان

به گزارش الأمه:

در اين ديدار كه آقايان عمر زين حقوق دان و دبير شبكه الامان، يوسف مرتضی عضو ملتقی الاديان، شيخ حسين شحاده دبيركل ملتقی الاديان،قاسم قصير و علی سمّور عضو شبكه صلح و امنيت ملی حضور داشتند.

در اين نشست حاضرين مسائل مختلفي را مورد بحث و بررسي قرار داده هر يك نظرات خود را ارائه نموده و به نتيجه مشتركي رسيده كه بايد گام‌هايي جهت نزديك كردن روابط فرهنگي ايران و عرب برداشته كه اين در مصلحت منطقه و ملت‌هاي منطقه مي‌باشد.

در پايان رايزن فرهنگی كشورمان ضمن تشكر از حضور ميهمانان و اشاره مختصری به روابط ميان ايران و عرب از دوران شاه و سپس دوران پس از پيروزی انقلاب اسلامی ايران گفت: دوران پيش از انقلاب نفرت ميان ايران و عرب‌ها ايجاد شده بود، اما پس از انقلاب، وضعيت كاملاً عوض شد، و جمهوري اسلامي ايران موضوع نزديكي روابط ايران و عرب را در اولوليت كارهاي خود قرار داد. به عنوان مثال مي‌توان به آموزش زبان عربی كه يكی از مواد درسی مدارس شد اشاره كرد. اما در جامعه امروز ايران ما هميشه با اين پرسش مواجه می شويم كه اعراب در مقابل، چه كرده اند و چه گامهايی كه در اين رابطه برداشته اند ؟!

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران بیروت