۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۱۰:۰۲ ب٫ظ

معاون دانشگاه گامبيا اسلام هراسي را توهم غربي‌ها براي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و دور كردن طرفداران ساير اديان از مسلمين مي‌داند.

دین نقش مهمی در مقابله با تروریسم و تحقق صلح دارد

دكتر عمر جاه در آستانه "كنفرانس بين‌المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه" به بيان ديدگاه‌هاي خود پيرامون تروريسم و صلح پرداخته و گفت: اتحاد مسلمانان و ترويج بيش‌تر فرهنگ صلح و عدالت توسط طرفداران دين اسلام مي‌تواند در مقابله با اين پديده نقش به‌سزايي ايفا كند.

معاون دانشگاه كلمبيا با تاكيد بر اين كه آن چه مانع صلح باشد، تروريسم محسوب مي‌شود گفت: بنابراين اگر عده‌اي جان افراد بي‌گناه را بگيرند اين عمل اقدام تروريستي محسوب مي‌شود چه اين عمل توسط فرد و گروه يا يك دولت انجام شده باشد، در هر صورت اين نوعي ترور است و عليه صلح جهاني.

او در مورد نقش اديان در مقابله با تروريسم گفت: دين نقش مهمي در مقابله با تروريسم و تحقق صلح دارد به‌خصوص دين اسلام؛ زيرا اسلام دين صلح است دين به مردم مي‌آموزد كه خودشان و ديگران را دوست داشته باشند، يعني در واقع به آن‌ها ياد مي‌دهد از حمله به ديگران نيز پر هيز كنند زيرا براساس آموزه‌هاي ديني، حمله به ديگران به نوعي حمله به خود محسوب مي‌شود و كساني كه چنين ديدگاهي داشته باشند قطعا به مردم بي‌گناه حمله نمي‌كنند. دين به ما مي‌آموزد كه به نوع بشر احترام بگذاريم و بنابراين ما از ديدگاه دين بايد به همه مردم دنيا احترام بگذاريم كه غالب شدن اين تفكر موجب مي‌شود تروريسم در جهان كاهش يابد.

عمر جاه ترويج فرهنگ مبارزه با تروريسم را مهم‌ترين راه مبارزه با تروريسم دانست و اضافه كرد: لازم است انسان‌ها در سطوح فردي، سازماني يا دولتي رفتاري صلح طلب داشته باشند؛ با خودشان همسايه‌هاي‌شان و با كشورهاي ديگر.

 

زمان انتشار : 1390-01-24