۱۳۹۸/۰۴/۲۶
۸:۰۵ ق٫ظ

آقای مالک صقًور رئیس اتحادیه نویسندگان سوریه به همراه آقای امیر سماوی عضو و وکیل اتحادیه روز دوشنبه 24 تیر 1398 با آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه در رایزنی فرهنگی دیدار و گفتگو کردند.

دیدار رایزن فرهنگی با رئیس اتحادیه نویسندگان سوریه

 به گزارش الأمه:

آقای صالحی نیا ضمن خوشامدگویی به مهمانان ، از همکاری صمیمانه اتحادیه نویسندگان قدردانی و ابراز علاقه نمود این همکاری ها در دوره مدیریت آقای مالک صقًور ادامه یابد .

رئیس اتحادیه نویسندگان نیز طی سخنانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه ، قدردانی نمود و با اشاره به روابط گسترده و فزاینده دو کشور در زمینه های مختلف ، تأکید کرد روابط فرهنگی نیز باید متناسب با روابط راهبردی دو کشور ارتقا یابد و اتحادیه نویسندگان آمادگی کامل برای همکاری در این راستا دارد .

آقای صقٌور با اشاره به برخی فعالیت های مشترک اتحادیه نویسندگان و رایزنی فرهنگی در گذشته ، اظهار داشت برای برنامه های مختلف مورد نظر رایزنی و مؤسسات فرهنگی و ادبی ایران همچون برگزاری نشست های فرهنگی و ادبی در موضوعات مورد علاقه طرفین از جمله ادبیات مقاومت ، چاپ کتاب های ترجمه شده از فارسی یا تألیف شده به عربی در زمینه ادبیات معاصر ایران ، ترجمه عربی دواوین اشعار و داستان و رمان ادبای ایران ، آمادگی داریم .

وی همچنین با اشاره به منشورات متنوع اتحادیه شامل هفته نامه ، ماهنامه و فصلنامه ، برای انتشار مقالاتی که رایزنی ارائه دهد اعلام آمادگی کرد .

رایزن فرهنگی ضمن تشکر ، توضیحی در مورد همکاری رایزنی با انتشارات وزارت فرهنگ سوریه برای انتشار پرونده ویژه ادبیات معاصر ایران در فصلنامه " جسور ثقافیه" از منشورات وزارت فرهنگ ، ارائه داد و با اشاره به انتشار فصلنامه "الآداب العالمیه " از سوی اتحادیه نویسندگان که مجله تخصصی در مورد ادبیات جهان می باشد ، ابراز تمایل کرد اقدام مشابهی با همکاری اتحادیه نویسندگان برای معرفی ادبیات معاصر ایران صورت پذیرد که مورد استقبال رئیس اتحادیه نویسندگان قرار گرفت.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق