۱۳۹۷/۰۷/۱۴
۸:۲۱ ب٫ظ

روز پنج شنبه 12 مهر 1397 آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به دیدار دکتر احسان العرّ رئیس جدید دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه دمشق رفت

دیدار رایزن فرهنگی با رئیس جدید دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه دمشق

 به گزارش الأمه:

دکتر العرّ در ابتدای سال تحصیلی جاری به ریاست دانشکده منتصب شده است و هم زمان رئیس اتحادیه هنرمندان تجسمی سوریه نیز می باشد . وی رابطه خوب و صمیمانه ای با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق دارد و سال گذشته به عنوان رئیس اتحادیه در برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در دمشق همکاری سازنده ای با رایزنی داشت و گالری اصلی اتحادیه در مرکز دمشق را در اختیار هنرمندان ایرانی قرار داد و همچنین میزگردی تخصصی در مورد هنر معاصر ایران با حضور هنرمندان ایرانی و سوری برگزار نمود .

در این دیدار رایزن فرهنگی انتصاب دکتر العرّ را به ایشان تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت نمود و برای همکاری در زمینه توسعه همکاری دانشگاهی و همچنین تبادل هنری اعلام آمادگی کرد .

دکتر العرّ ضمن تشکر ، با اشاره به روابط دو کشور و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سوریه ، توسعه روابط دانشگاهی را ضروری دانست و بر اهمیت استفاده از تجارب و دستاوردهای علمی و هنری ایران تأکید نمود و برای امضای هر نوع سند همکاری با طرف ایرانی اعلام آمادگی کرد . وی همچنین برپایی نمایشگاه های متبادل در دمشق و تهران را مورد تأکید قرار داد و افزود برای برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان و اساتید هنر و دانشجویان دانشکده های هنر ایران در دانشکده و یا سالن های اتحادیه و همچنین انجام برنامه های مشترک و متبادل مانند برگزاری کارگاه آموزشی و تدریس اساتید هنر ایرانی در دانشکده و .... آمادگی دارد .  آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی ضمن تشکر ، پاسخ داد در ایران علاوه بر دانشکده هنر دانشگاه ها ، یک دانشگاه هنر نیز در تهران فعالیت دارد و انشاءالله مقدمات امضای تفاهم نامه همکاری با آن را فراهم خواهیم آورد . وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری ، افزود تلاش داریم برنامه های متنوع و وسیعی را به همین مناسبت برگزار نماییم و در صورت امکان نمایشگاه هنرمندان ایرانی نیز جزو برنامه ها خواهد بود .

آقای العرّ با اشاره به گفتگوهای قبلی ، برای برگزاری نمایشگاه هنرمندان سوری در ایران اعلام آمادگی کرد و این اقدام را در شرایط کنونی به خصوص برای هنرمندان سوری ، با اهمیت و تأثیرگذار دانست . وی افزود پنج هزار هنرمند عضو اتحادیه هنرمندان تجسمی هستند و اتحادیه در همه استان ها شعبه دارد و در طول سال نمایشگاه های متعدد و فعالیت های متنوع دارند و تمام امکانات اتحادیه در خدمت رایزنی و هنرمندان ایرانی می باشد . رایزن فرهنگی ضمن تشکر ، افزود برای برپایی نمایشگاه هنرمندان سوری در تهران تلاش می کند و هماهنگی های لازم را به عمل خواهد آورد . 

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق