۱۳۹۷/۰۳/۰۹
۱:۰۲ ب٫ظ

به همت نمایندگی فرهنگی کشورمان در اربیل هیاتی از دانشگاه الزهرا(س) (آقای سیف معاون آموزشی دانشگاه مرکزی و خانم قربان نژاد ریاست شعبه ارومیه) با مسئولین دانشگاه ها و مراکز مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی ملاقات نمودند .

دیدار هیات دانشگاه الزهرا (س) با ریاست دانشگاه صلاح الدین و مسئولین دانشکده ها

1 - دیدار با ریاست دانشگاه صلاح الدین دکتر احمد دزه یی:

در این دیدار دکتر احمد دزه یی با ابراز خرسندی از حضور دانشگاه های ایران در اقلیم مخصوصا دانشگاه الزهرا(س)و بیان  تاریخچه ای از دانشگاه صلاح الدین پیشنهاداتی مطرح نمودند که به شرح ذیل می باشد:

          - دکتر احمد ریاست دانشگاه صلاح الدین اعلام آمادگی نمودند تا در تاریخی که در آینده مشخص می شود کنفرانسی مشترک با دانشگاه الزهرا (س) در مورد اصول فقه اسلام و بررسی دیدگاه های مشترک بین شیعه و سنی برگزار گردد.

          - اقدامات مشترک علمی ، پژوهشی و آموزشی با دانشگاه الزهرا(س).

          - همکاری در توسعه کرسی های زبان فارسی و برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت در تابستان ویژه اساتید و دانشجویان.

          - دعوت دانشگاه صلاح الدین از اساتید ایرانی جهت تدریس در دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و تامین محل سکونت اساتید.

          - ارتباط بیشتر با دانشگاه الزهرا(س) در زمینه رشته های فیزیک، شیمی و ریاضی.

در ادامه نیز هیات اعزامی دانشگه الزهرا پیشنهاداتی را مطرح نمودند که به شرح ذیل می باشد:

-       انجام پروژه های مشترک در حوزه زنان و خانواده.

-       برگزاری دوره های مهارت افزایی در تهران و ارومیه.

 

 

2 - دیدار با ریاست دانشکده ادبیات دانشگاه صلاح الدین دکتر عاطف عبدالله:

در این دیدار دکتر عاطف ضمن خیر مقدم به هیات اعزامی، شرح مختصری از رشته های مختلف زبان و ادبیات که در این دانشگاه تدریس می شود و همچنین دومین امتحان تافل که با همکاری دانشگاه مشهد برگزار گردید بیان نمودند.

در ادامه نیز دکتر عاطف ابراز تمایل نمودند که چهارمین کنفرانس زبان و ادبیات تطبیقی کردی و فارسی را با همکاری دانشگاه الزهرا(س) در مهر ماه آینده برگزار نمایند و آقای ارسلان، مدیر گروه را جهت هماهنگی و پیگیری معرفی نمودند.

دکتر سیف معاون آموزشی دانشگاه الزهرا(س)نیز با تاکید بر افزایش همکاری های بین دانشگاهی ، جهت برگزاری دوره ای کوتاه مدت آموزش زبان فارسی در ارومیه ویژه اساتید و دانشجویان ، راه اندازی آموزش مجازی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان ، بورسیه در مقطع فوق لیسانس و دکترا و همچنین تجهیز کتابخانه دانشکده ادبیات اعلام آمادگی نمود.

در ادامه نیز بازدیدی از دانشکده ادبیات و جلسات امتحان فارسی آموزان و کتابخانه دانشکده صورت گرفت.

3 -  دیدار با ریاست دانشکده الهیات دکتر ادریس قادر حمد امین:

در این دیدار که تعدادی از اساتید رشته های مختلف حضور داشتند ابتدا دکتر ادریس به معرفی اجمالی دانشکده الهیات پرداختند و اشاره نمودند که تمام اساتید بدون موضع گیری و تعصب خاص در مورد مذاهب در حال تدریس در دانشگاه می باشند.

در ادامه نیز خواستار توسعه روابط بین دانشکده الهیات و دانشگاه الزهرا (س) در زمینه های مختلف مختلف گردید.

دکتر سیف نیز با اشاره به توسعه فعالیت های دانشگاهی بین دانشگاه های ایران و اقلیم کردستان اعلام آمادگی نمودند تا در زمینه های مختلف و پروژه های مشترک، تبادل استاد، دانشجو، نشست های مربوط به زنان و برگزاری کنفرانس ها و نشست های یک روزه  با دانشکده الهیات همکاری داشته باشند.

در ادامه در مورد همایش اصول فقه که دکتر احمد ریاست دانشگاه پیشنهاد داده بود صحبت شد و قرار شد اساتید و هیاتی از دانشکده الهیات بعد از ماه مبارک رمضان میهمان دانشگاه الزهرا(س) باشند تا در مورد عنوان همایش، محورها و مسائل مربوط به همایش بحث و گفتگو نمایند.

لازم به ذکر است عنوان همایش(پنجمین کنفرانس فقه و اصول شریعت اسلامی) پیشنهاد گردید.

4 - دیدار با ریاست دانشکده مهندسی دکتر نژاد احمد:

در ابتدای جلسه دکتر نژاد ضمن خیر مقدم به دوستان به معرفی اجمالی دانشکده و رشته هایی که در آن در حال فعالیت هستند پرداخت.

وی بیان نمودند که در دانشکده علوم رشته هایی از قبیل برق، مکانیک، معماری، کامپیوتر، سدسازی و نقشه برداری تدریس می گردد و زمینه های همکاری مشترک در رشته های مختلف با دانشکده الزهرا(س) را دارند.

دکتر سیف نیز پیشنهاد همکاری در رشته مهندسی کامپیوتر ، راه اندازی رشته مهندسی صنایع با همکاری اساتید ایرانی ،همکاری مشترک علمی و استفاده ار اساتید دانشکده علوم در دانشگاه الزهرا(س) در زمینه های مختلف را مطرح نمودند .

در ادامه نیز قرار شد در ماه های اینده در کنار برگزاری دوره های آموزش رباتیک برای دانشجویان اقلیم و ایران توسط اساتید دانشگاه الزهرا(س) و دانشکده علوم؛ مسابقات رباتیک نیز برگزار گردد و در پایان نیز از آزمایشگاه ها وکارگاه های عمران، آزمایشگاه خاک و سایت کامپیوتر بازدیدی به عمل آمد.

5 - دیدار با معاون دانشکده علوم پایه دکتر تحسین:

در این دیدار که اکثر اساتید دانشکده حضور داشتند ضمن عرض خیر مقدم معاونت دانشکده ؛ اساتید مربوطه توضیحات مختصری در مورد رشته های در حال تدریس بیان نمودند.

دکتر سیف معاون آموزشی دانشگاه الزهرا(س) ضمن اشاره به فعالیت های این دانشگاه و تاکید بر ارتباط تخصصی گروه های علمی با دانشگاه الزهرا(س)، از اساتید دعوت نمودند تا در بازدیدی تخصصی از دانشگاه ، با فعالیت این مرکز علمی بیشتر آشنا شوند.

در ادامه نیز هیات اعزامی دانشگاه الزهرا(س) و دانشکده علوم پایه صلاح الدین  ضمن بررسی تخصصی رشته ها، در مورد تبادل اساتید و جذب دانشجو به گفتگو پرداخت.