۱۳۹۷/۰۹/۲۰
۱:۱۱ ب٫ظ

با هماهنگی انجام شده از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد هیات دانشگاه علوم پزشکی تهران با عبدالامیر قریشی رئیس مرکز مطالعات کربلا وابسته به آستان مقدس امام حسین (ع) دیدار و گفتگو کرد.

دیدار هیات دانشگاه علوم پزشکی تهران با رئیس مرکز مطالعات کربلا

به گزارش الأمه:

این دیدار که با حضور معاونین و مشاورین این مرکز پژوهشی و دکتر نفیسی رئیس دانشکده پزشکی،دکتر نیکبخت رئیس دانشکده پرستاری،دکتر سادات ابراهیمی رئیس دانشکده داروسازی،دکتر اکبری ساری رئیس دانشکده بهداشت ، دکتر نوروزی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و نماینده رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار گردید زمینه های همکاری دانتشگاه علوم پزشکی تهران با آستان مقدس امام حسین (ع) در زمینه آموزش رشته های پرشکی،برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت ویژه پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان های وابسته به آستان و افتتاح شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری آستان مقدس حسینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر نفیسی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی میان دو ملت  بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران تمایل دارد تا همکاری بیشتری با عراق به شکل تاسیس شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران داشته باشد. حوزه دیگری که برای همکاری میان دو طرف وجود دارد برگزاری دوره های کوتاه مدت اموزشی برای توانمندسازی پزشکان عراقی در حوزه های مختلف پزشکی و درمانی خواهد بود. زمینه دیگری که برای همکاری وجود دارد موضوع درمان بیماران عراقی است  و در این بعد باید ساختار مشخصی میان طرفین ایجاد شود تا خدمات درمانی که در حال حاضر در عراق امکان ارائه آن وجود ندارد در جمهوری اسلامی ایران به این بیماران ارائه شود.

دکتر نیکبخت رئیس دانشکده پرستاری نیز با اشارهبه آمادگی این دانشگاه برای جذب پرستاران عراقی بیان داشت:دانشکده پرستاری آمادگی دارد در راستای توانمند سازی پرستاران عراقی در سال 2019 با همکاری آستان حسینی  به صورت مشترک دوره کارشناسی ارشد رشته پرستاری را در تهران و کربلا برگزار نماید.

دکتر اکبری ساری نیز با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: با توجه به شرایط عراق، آموزش در رشته های بهداشتی از اولویت های کشور عراق بوده و ما بر اساس نیاز های عراق آمادگی همکاری  داریم.  برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت ، برگزاری دوره های مدیریت بیمارستان و ... یکی از حوزه هایی است که می تواند مورد توجه طرفین باشد. دانشکده بهداشت آمادگی دارد در حیطه های مختلف نیازسنجی بهداشتی جامعه در عراق پروژه های مشترک پژوهشی اجرا کند.

در ادامه هیات دانشگاه علوم پزشکی تهران با حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی آستان مقدس امام حسین(ع) دیدار و گفتگو کردند.

هیات دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای افزایش همکاری خود با آستان حسینی از بیمارستان حضرت زین العابدین ع و بیمارستان شیخ احمد الوائلی وابسته به آستان بازدید  و زمینه های همکاری  در حوزه های درمانی و آموزشی را بررسی کردند.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_بغداد