۱۳۹۷/۰۹/۱۸
۸:۴۷ ب٫ظ

روز سه شنبه مورخ 13/9/1397، ملاقاتی میان استاندار لاذقیه و وابسته فرهنگی کشورمان در استانداری لاذقیه انجام پذیرفت.

دیدار وابسته فرهنگی لاذقیه با استاندار

به گزارش الأمه:

در این دیدار آقای حسینی درقه، به بیان فعالیت های مرکز فرهنگی در بخش های مختلف آموزش زبان و ادبیات فارسی در مرکزفرهنگی و در دانشگاه ها اشاره نمود و تاکید کرد مرکز فرهنگی ایران در لاذقیه در بسیاری از فعالیت های مراکز فرهنگی استان لاذقیه، مرکز فرهنگی طرطوس، بانیاس و جبله و اتحادیه نویسندگان عرب (شعبه لاذقیه) حضور پررنگ و فعال دارد.

آقای "ابراهیم خضر السالم" ضمن خوش آمدگویی به نماینده کشورمان در این شهر، به ذکر اهمیت حضور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه به طور عام و در استان لاذقیه به طور خاص تاکید کرد و اظهار داشت: تمامی مراکز فرهنگی، هنری و دانشگاه تشرین در خدمت شما هستند  و می توانند با شما در زمینه های مختلف همکاری داشته باشند.

 ایشان در ادامه افزود: ما آماده هستیم که دوره های زبان فارسی را در همه مناطق این استان تحت پوشش قرار دهیم. زیرا یادگیری زبان فارسی افزایش و تقویت رابطه بین دوکشور را به همراه خواهد داشت. ما، برپایی سمینارها، پخش فیلم های سینمایی و مستند ،هفته فرهنگی و حتی نشست هایی که از سوی مرکز فرهنگی تهیه و تنظیم می گردد را با آغوش باز آن پذیرایم.

ایشان در ادامه صحبت های خود گفت: هر آنچه که باعث تقویت روابط دو جانبه میان ما و شما باشد مورد قبول و پذیرش است و مایلیم در زمینه های گردشگری، سیاحتی و زیارتی میان استان لاذقیه با برخی از مراکز گردشگری در ایران همکاری داشته باشیم.

در پایان وابسته فرهنگی کشورمان، با اهداء "کتاب ایران و سوریه عناق البنادق و الشرف"، به جناب استاندار،  از ایشان بابت نظر مثبت همکاری و تمایل شان بابت افزایش روابط تشکروقدردانی نمود.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق