۱۳۹۷/۰۲/۰۴
۱۲:۰۳ ب٫ظ

وي در ادامه افزود: ما از سخنان باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا و وزارت خارجه اين كشور انتقاد داريم. آنها خواهان تحقق خواسته‌هاي مردم كشورهاي عربي نيستند. چه فرقي ميان كشور ليبي، بحرين، يمن و سوريه وجود دارد.

رئیس هیات شرعی حزب‌الله لبنان: مقاومت چشم فتنه را درآورد

رئيس هيات شرعي حزب‌الله لبنان با هشدار نسبت به توطئه‌ها براي ايجاد فتنه در اين كشور تاكيد كرد كه سلاح مقاومت همواره رژيم صهيونيستي را نشانه گرفته است.

به نقل از سايت اينترنتي شبكه المنار، محمد يزبك، رئيس هيات شرعي حزب‌الله لبنان در مراسمي در منطقه‌ي كفردان اظهار داشت: مقاومت در لبنان چشم فتنه را در‌آورد.

وي در ادامه افزود: سلاح مقاومت همواره به سمت دشمن اسرائيلي نشانه خواهد رفت. برخي در كمين لبنانند تا اين كشور رادر فتنه‌اي دائمي فرو ببرند. برخي نيز خواهان ايجاد آشوب در لبنان هستند.

يزبك همچنين تاكيد كرد: ما شاهد مداخلات بيگانگان در تشكيل دولت لبنان هستيم.

رئيس هيات شرعي حزب‌الله لبنان همچنين تاكيد كرد: روند تشكيل دولت با هدف بررسي مسائل امنيتي و معيشتي مردم تسريع بخشيده شود.

وي در ادامه افزود: ما از سخنان باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا و وزارت خارجه اين كشور انتقاد داريم. آنها خواهان تحقق خواسته‌هاي مردم كشورهاي عربي نيستند. چه فرقي ميان كشور ليبي، بحرين، يمن و سوريه وجود دارد.

يزبك همچنين تاكيد كرد: آيا اوباما و ديگران در خصوص آنچه كه در بحرين مي‌گذرد صحبت مي‌كنند! به ويژه آنكه ملت اين كشور خواهان حقوق خود بوده و سوزاندن قرآن را محكوم مي‌كنند.

وي در ادامه افزود: اين فتنه و آشوبي است كه آمريكا وقوع آن را به ما خبر مي‌دهد. ملت فلسطين همواره در ضمير و قلب‌هاي ما حضور دارد.

يزبك همچنين تاكيد كرد: ما براي وحدت مسلمانان در سراسر كشور تلاش مي‌كنيم حتي اگر شمشير بر گردن ما باشد. ما هيچ دشمني به جز دشمن صهيونيستي نداريم.

از سوي ديگر نبيل قاووق، معان رئيس شوراي اجرايي حزب‌الله لبنان اظهار داشت: دستاوردهاي روند تشكيل دولت ما را وارد مرحله آخر و حساسي بعد از پايان يافتن اعياد مسيحيان مي‌كند. بايد در اين روند تلاش و جديت باشد تا تشكيل دولت با موفقيت رو به رو شود.

وي در ادامه افزود: اولويت گروه‌هاي 14 مارس (وابسته به سعد الحريري، نخست وزير سابق لبنان) ناكام گذاردن نجيب ميقاتي، نخست وزير مكلف به تشكيل دولت به هر قيمتي است.

قاووق همچنين تاكيد كرد: توطئه‌ي پي در پي آمريكا ما را بر آن مي‌دارد تا هر چه سريعتر راه را بر نقشه‌هاي آمريكايي از طريق موفقيت روند تشكيل دولت ببنديم. دستي كه امروز براي خنجر زدن به پشت مقاومت دراز شده است همان دستي است كه مي‌خواهد سوريه را از بين ببرد و اين مساله با نقشه و توطئه‌ي آمريكا همراه است.

وي در ادامه افزود: امروز در بحرين شاهد تخريب مساجد، حسينه‌ها، سوزاندن قرآن، توهين به مقدسات اهل تسنن و تشيع و سركوب مردم و همچنين ريختن خون آنها هستيم. ما سكوت بين‌المللي در قبال اين اقدامات را محكوم مي‌كنيم. اين همان سكوتي است كه در قبال فلسطين وجود دارد. حجم توهين به مقدسات در بحرين حتي از آنچه كه در فلسطين روي داده است فراتر مي‌رود.

قاووق نسبت به برانگيخته شدن فتنه بزرگتري در منطقه با توجه به جريحه دار شدن احساسات مسلمانان هشدار داد.

 

زمان انتشار : 1390-02-05