۱۳۹۷/۰۴/۱۹
۱۲:۰۰ ب٫ظ

رئیس جمعیت هنرمندان عراق با رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد دیدار کرد

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی بغداد:

در ابتدای این دیدار آقای اباذری رایزن فرهنگی کشورمان ضمن خیر مقدم به آقای محمد اللامی مسئول جمعیت هنرمندان عراق گفت تاکنون برنامه های مشترک زیادی بین موسسات فرهنگی و هنری دولتی و غیر دولتی عراق با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد شکل گرفته است امیدواریم این همکاری ها تداوم یابد چراکه اشتراکات فرهنگی زیادی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق وجود دارد. همانطوریکه مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین عراقی روابط بین مردم دو کشور را به مثلی تحت عنوان « لحمک لحمی و دمکه دمی» عنوان کردند.

 در ادامه این دیدار آقای محمد اللامی ضمن تشکر از این دیدار به تشریح فعالیت‌های فرهنگی و هنری جمعیت هنرمندان عراق پرداخت وی گفت : تاکنون برنامه های مشترکی با رایزنی فرهنگی ایران داشته و از این همکاری ها قدردانی نمود رئیس تجمع هنرمندان عراق گفت ما آمادگی لازم را برای برپایی دوره های مختلف داشته و امیدواریم این دوره ها از طریق ایران که دارای تجارب کافی در زمینه های مختلف هنری هستند برای ما برگزار گردد.

 وی در پایان این دیدار کتابی از فعالیت‌های جمعیت هنرمندان عراق را که مربوط به عکاسی بیش از ۲۵ نفر از هنرمندان این تجمع در موصل عراق پس از آزادسازی از بند گروهک تکفیری تروریستی داعش بود را به رایزن فرهنگی کشورمان اهدا کرد.