۱۳۹۷/۰۹/۰۳
۱:۳۹ ب٫ظ

راهپیمایی گسترده ای در گرامی‌داشت عید میلاد پیامبر اکرم (ص) در کشمیر برگزار شد که نزدیک به یک میلیون نفر در آن شرکت کردند.

راهپیمایی مسلمانان کشمیر در جشن میلاد پیامبر

به گزارش الأمه:
چهارشنبه گذشته به همت سازمان «کاروان اسلامی» راهپیمایی گسترده‌ای در گرامی‌داشت عید میلاد پیامبر اکرم (ص) در کشمیر برگزار شد. در این مراسم نزدیک به یک میلیون نفر از مسلمانان منطقه در حالی که آیاتی از قرآن و اشعاری در مدح پیامبر می‌خواندند در آن شرکت کردند.
این راهپیمایی از دفتر مرکزی کاروان اسلامی در «شهید گنج» سرینگر آغاز شد و پس از عبور از مناطق مختلف سرینگر به مسجد جامع «قدریه سمبل» شادی‌پوره ختم شد که در آنجا حدود یک میلیون نفر برای مشاهده یادگار مبارک پیامبر (ص) گرد آمده بودند.
 در بیانیه‌ای که کاروان اسلامی منتشر کرده آمده است که در جامع قدریه زمانی که یادگار پیامبر به نمایش گذاشته شد، صحنه هایی احساسی دیده می‌شد.
علامه «غلام رسول حامی» از مسئولان کاروان اسلامی در سخنانی گفت که موفقیت در زندگی با پیمودن مسیر پیامبر اکرم (ص) به دست می‌آید و راه حل تمام مسائل در پیمودن این طریق است.
 
راهپیمایی مسلمانان کشمیر در جشن میلاد پیامبر
او افزود: مردم کشمیر در حال حاضر در موقعیتی بسیار حساس و خطیر قرار دارند که در آن جان و مال و کرامت انسان‌ها هر روز قربانی می‌شود. مردم کشمیر با انتخابات و شکل‌گیری دولت مخالفند زیرا معتقدند راه حل بحران کشمیر در این چیزها نیست بلکه گفتگوی سازنده با تمام طرف‌های درگیر نیاز امروز این منطقه است. وی همچنین مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی را از معضلات این منطقه دانست و خواستار مبارزه با آن شد.
 
منبع: ایکنا