۱۳۹۸/۱۰/۰۷
۱۱:۲۳ ق٫ظ

در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۶۹ مرکز تربیت مربی آموزش حفظ قرآن و ۳۷۰ مدرسه قرآنی جدید به همت وزارت اوقاف مصر در سراسر این کشور راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی ۶۹ مرکز تربیت مربی حفظ قرآن در مصر

به گزارش الأمه:

وزارت اوقاف مصر به مناسبت پایان سال جاری میلادی، گزارشی درباره فعالیت‌های این وزارت‌خانه در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرده است.

براساس این گزارش، در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۷۰ مدرسه قرآنی جدید از سوی اوقاف مصر راه‌اندازی شد که در ۱۸ مدرسه قرآنی، مربیان و وعاظ زن تدریس می‌کنند.

همچنین، افتتاح ۶۹ مرکز جدید تربیت مربی آموزش حفظ قرآن، راه‌اندازی ۱۲۷ مدرسه علمی با هدف ترویج اندیشه اسلامی میانه‌رو و روشنگرانه، افتتاح ۴ مرکز فرهنگ اسلامی و ۱۸۵۱ کلاس برای مبارزه با بی‌سودای در سطح مساجد مصر از دیگر فعالیت‌های این وزارتخانه در سال ۲۰۱۹ بوده است.

برپایی ۱۲ هزار گردهمایی فرهنگی در ماه رمضان، اعزام ۵۵ قاری و ۴۲ مبلغ به کشورهای مختلف جهان در ماه رمضان، برگزاری مسابقات ملی حفظ و تجوید قرآن مصر با مشارکت ۱۶۲۰۰ متسابق از تمامی استان‌های این کشور و برپایی بیست‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تفسیر قرآن با مشارکت ۶۶ شرکت‌کننده از ۶۰ کشور خارجی از دیگر برنامه‌های وزارت اوقاف مصر در سال ۲۰۱۹ میلادی بود.

 

منبع: ایکنا