۱۳۹۷/۰۲/۲۵
۵:۲۰ ب٫ظ

انجمن مطالعات و رسانه ها و انجمن قاریان یمن با اتمام تولید نرم افزار «مصحف صنعانی» قصد دارند تا در ماه مبارک رمضان امسال پخش صوتی این قرآن را آغاز کنند.

راه اندازی نرم افزار ترتیل «مصحف صنعانی» برای نخستین بار در یمن

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الصحوة نت، انجمن مطالعات و رسانه ها با همکاری انجمن قاریان یمن، تولید نرم افزار قرآن کریم با عنوان «مصحف صنعانی» را که برای نخستین بار در تاریخ یمن به شمار می آید، به پایان رساند و قرار است که پخش صوتی این قرآن  در ماه مبارک رمضان امسال آغاز شود.

این مصحف صنعانی ثمره همکاری بین این انجمن یمنی به عنوان نماینده در رادیو قرآن و بین انجمن قاریان یمن به شمار می آید و نخستین پروژه بی سابقه است که قرآن را با لحن یمنی صنعانی به ثبت رسانده است.

هدف از این اقدام، نشان دادن ویژگی لحن یمنی و هویت ادای یمنی با طعم ویژه و نشر میراث حفظ یمنی برای قاریان داخل و خارج یمن است.

در ادای قرائت این قرآن، چهار نفر از قاریان معروف یمنی به نام های «ودیع الیمنی»، «صادق النهاری»، «فارس عباد» و «ابوبکر الضبی» مشارکت داشتند و همگی به طور ممتاز و ماهرانه ای ترتیل یمنی را قرائت کردند.

گام های تولید «مصحف صنعانی» مراحل متعددی را پشت سر گذاشته است و انتخاب قاریان و امضای قرارداد این مصحف، انتخاب کمیته های نظارتی آغاز ثبت از مهمترین مراحل تولید بوده است.   

فعالان در پایگاه های ارتباط اجتماعی پویشی با هشتگ « #راه_اندازی_مصحف_قاریان_یمن » از ساعت 21 شب گذشته (دوشنبه 24 اردیبهشت) برای مدت یک روز به راه انداختند.