۱۳۹۷/۰۱/۲۵
۸:۱۷ ب٫ظ

امیر قطر روز چهارشنبه با جوزف بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد، طرفین حمایت خود را از آنچه "تغییر تاریخی در منطقه خاورمیانه" خواندند، اعلام کردند.

رایزنی امیر قطر با اوباما / بحران لیبی در صدر مذاکرات

امیر قطر که به آمریکا سفر کرده است امروز با رئیس جمهوری این کشور در کاخ سفید درباره مسائل مهم منطقه ای و بین المللی به ویژه بحران لیبی بحث و تبادل نظر می کند.

به نقل از شبکه الجزیره، بر اساس بیانیه کاخ سفید، اوضاع لیبی مهمترین مسئله ای است که شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی در دیدار با باراک اوباما بررسی خواهد کرد.

امیر قطر روز چهارشنبه با جوزف بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد، طرفین حمایت خود را از آنچه "تغییر تاریخی در منطقه خاورمیانه" خواندند، اعلام کردند.

قطر و امارات متحده عربی تنها کشورهای عربی هستند که در ائتلاف بین المللی با هدف ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی شرکت دارند.

قطر روز گذشته میزبان نشست بین المللی موسوم به گروه تماس درباره لیبی بود که بر حمایت مادی از انقلابیون لیبی و کناره گیری معمر قذافی از قدرت تاکید کرد.

مشاوران اوباما در منطقه

دیدارهای امیر قطر در واشنگتن در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد مشاوران باراک اوباما، مذاکرات مثبت و نتیجه بخشی در عربستان و امارات در خصوص اوضاع یمن و لیبی انجام داده اند.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، مشاوران اوباما در دیدار با عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات درباره تلاشهای شورای همکاری خلیج فارس برای انتقال مسالمت آمیز قدرت در یمن و مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی این کشور گفتگو کردند.

این در حالی است که مردم مسلمان یمن با برگزاری تظاهرات میلیونی مخالفت قاطع خود را با طرح شورای همکاری خلیج فارس که هدف ازآن نجات دیکتاتور یمن است، مورد تاکید قرار داده اند.

 

زمان انتشار : 1390-02-01