۱۳۹۸/۰۸/۱۴
۸:۰۵ ق٫ظ

۱۲ شرکت‌کننده از کشورهای مختلف جهان در دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن «فاطمه بنت مبارک» ویژه بانوان در دبی به رقابت پرداختند.

رقابت ۱۲ شرکت‌کننده در دومین روز مسابقات قرآن بانوان دبی

به گزارش الأمه:

در نوبت صبح دومین روز این مسابقات که دیروز، ۱۲ آبان‌ماه، به همت مؤسسه بین‌المللی جایزه قرآن دبی برگزار شد، شرکت‌کنندگانی از کشورهای کنیا، جمهوری دمکراتیک کنگو، الجزایر، رواندا، نیجریه و گینه بیسائو رقابت کردند.

در نوبت عصر دومین روز مسابقات نیز شرکت‌کنندگانی از جمهوری کومور، گینه کوناکری، فلسطین، بنگلادش، تونس و مالدیو در مقابل هیئت داوران به اجرا پرداختند.

شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات، که در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود، حضور در این رقابت‌ها را مایه افتخار برای خود می‌دانند، زیرا از مهم‌ترین مسابقات قرآنی در سطح جهان محسوب می‌شود.

«ابراهیم محمد بو ملحه»، مشاور حاکم دبی در امور فرهنگی و انسان‌دوستانه و رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، سطح حفظ و تلاوت شرکت‌کنندگان و اعتماد به نفس بالای متسابقان در حین تلاوت قرآن و تلاش آن‌ها برای به دست آوردن بهترین نتایج در مسابقه را قابل تقدیر دانست و خواستار تلاش دائمی آن‌ها برای پیشرفت در زمینه حفظ و تلاوت قرآن شد.

مشاور حاکم دبی ادامه داد: هر سال مسابقات قرآنی متعددی در دبی برگزار می‌شود که رقابت‌های بین‌المللی قرآن بانوان از جمله آن‌ها است. این مسابقات بزرگترین مسابقات بین‌المللی ویژه بانوان در سطح جهان است که طی سه سال گذشته با موفقیت‌های پی‌درپی روبرو بوده است.

یادآور می‌شود، چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان دبی با نام «شیخه فاطمه بنت مبارک» شنبه، ۱۱ آبان‌ماه، در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگ و علوم در منطقه «الممرز» دبی با حضور ابراهیم محمد بوملحه، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات و دیگر شخصیت‌های قرآنی آغاز شد.

در نخستین روز این مسابقات شرکت‌کنندگانی از کشورهای سریلانکا، غنا، چاد، اردن، کنگو، سنگال، سوریه، آمریکا، اوگاندا، کوزوو و ساحل عاج با یکدیگر به رقابت پرداختند. فعالیت‌های این مسابقه بین‌المللی در طول یک هفته در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و ۶۸ شرکت‌کننده با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

«عثمان بن محمد الصدیقی» از عربستان، «طارق عبدالحکیم عبدالستار بیومی» از مصر، «سالم محمد الدوبی» از امارات، «ولید بن حسن بن علی جناحی» از بحرین، «خالد عزیز الموصلی» از عراق، «محمد امبالو فال» از سنگال شش داور بین‌المللی این مسابقات هستند.

«زینب فیضی»، دختر خردسال حافظ کل قرآن، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات و متولد سال ۱۳۹۰ و ساکن تهران است.

 

منبع: ایکنا