۱۳۹۷/۰۷/۰۳
۲:۱۲ ب٫ظ

۶۰۰ عکاس از سراسر جهان، ۳۹۰۰ فریم عکس درباره زیارت اربعین و ارزش‌های نهضت حسینی به نخستین مسابقه بین‌المللی عکس کربلا ارسال کرده‌اند.

رقابت ۶۰۰ عکاس در مسابقه عکس کربلا

به گزارش الأمه:

۶۰۰ عکاس از سراسر جهان در نخستین مسابقه بین‌المللی عکس کربلا با موضوع اربعین و نهضت حسینی شرکت کردند و ۳۹۰۰ فریم عکس به دبیرخانه این مسابقه ارسال کردند.

این مسابقه  به همت بخش رسانه‌ای آستان حسینی و با همکاری انجمن عکاسی عراق برگزار شد و قرار است عکس‌های برتر در حاشیه پنجمین جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» در کربلا معرفی شوند.

هادی نجار، رئیس کمیته داوران این مسابقه و رئیس انجمن عکاسی عراق، هدف از برگزاری این مسابقه را نهادینه‌ کردن ارزش‌های قیام حسینی و ترویج و گسترش آن در جهان از طریق عکس‌ها و دوربین‎های داخلی و خارجی بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعضای کمیته داوران این مسابقات متشکل از داورانی از کشورهای عمان، عربستان، ایران و مصر هستند، گفت: زیارت اربعین حسینی و ارزش‌های قیام امام حسین(ع) محور عکس‌های ارسالی است.

نجار با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ عکاس از کشورهای مختلف جهان با ۳۹۰۰ عکس در سه نوع سیاه و سفید، رنگی و خلاق در این مسابقه حضور دارند، گفت: عکاسان اجازه دارند چند عکس را با یکدیگر ادغام کنند.

 وی در ادامه به جوایز نقدی این مسابقه اشاره کرد و افزود: جوایز نفرات اول تا سوم از ۱۰۰۰ دلار آغاز و به ۵۰۰ دلار منتهی می‌شود.

یادآوری می‌شود پنجمین جشنواره  بین‌المللی امام سجاد(ع) با عنوان «تراتیل سجادیه» با حضور شخصیت‌های دینی و دانشگاهی عراق و کشورهای عربی و اسلامی از اواخر ماه محرم آغاز می‌شود.

 

منبع: ایکنا