۱۳۹۷/۱۲/۰۸
۴:۵۴ ب٫ظ

مرحله نهایی بخش بانوان مسابقات ملی قرآن «اقرأ» بحرین در روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفندماه سال جاری با رقابت ۶۰ شرکت‌کننده برگزار می‎شود.

رقابت ۶۰ نفر در مرحله نهایی مسابقات ملی قرآن بحرین

به گزارش الأمه:

اسحاق بن راشد کوهجی، رئیس هیئت مدیره جمعیت خدمت به قرآن بحرین با اعلام این خبر تصریح کرد: رقابت‎های بانوان در سه رشته حفظ ۳ جزء برای شرکت‌کنندگان زیر ۱۵ سال (ویژه شهروندان و ملیت‌های مقیم)، حفظ ۵ جزء برای شرکت‌کنندگان زیر ۱۸ سال(ویژه شهروندان و ملیت‌های مقیم) و حفظ ۱۰ جزء ویژه شهروندان بحرینی و از همه گروه‌های سنی برگزار می‌شود.

وی افزود: جایزه نفر نخست حفظ ۱۰ جزء بخش بانوان یک خودرو است که در آیین اختتامیه بخش بانوان مسابقات که روز پنجشنبه ۲۲ فروردین‌ماه ۹۸ برگزار می‌شود، اهدا خواهد شد.

اسحاق بن راشد کوهجی با اشاره به این که ۶۰ شرکت‌کننده نیز در مرحله نهایی بخش آقایان مسابقات ملی قرآن «اقرأ» در روزهای شنبه و یکشنبه (چهارم و پنجم اسفندماه) با یکدیگر رقابت کردند، گفت: آیین اختتامیه بخش آقایان رقابت‌ها نیز ۴ اردیبهشت‌ماه ۹۸ در مسجد جامع مرکز اسلامی «احمد الفاتح» شهر منامه برگزار و اسامی نفرات برتر اعلام می‎شود.

وی افزود: در این مراسم از سه نفر برتر رشته‎های حفظ ۵ جزء برای شرکت‌کنندگان زیر ۱۵ سال(ویژه شهروندان و ملیت‌های مقیم)، حفظ ۱۰ جزء برای شرکت‌کنندگان زیر ۱۸ سال(ویژه شهروندان و ملیت‌های مقیم) و حفظ ۱۵ جزء ویژه شرکت‌کنندگان شهروند بحرینی از همه گروه‌های سنی تجلیل به عمل خواهد آمد که جایزه نفر نخست رشته حفظ ۱۵ جزء نیز یک خودرو است.

گفتنی است، ۸۰۸ قرآن‌آموز دختر و پسر از مراکز و حلقه‌های آموزش قرآن سراسر بحرین در مرحله مقدماتی سومین دوره مسابقات ملی قرآن جایزه «إقرأ» بحرین که آذرماه سال جاری برگزار شد، با یکدیگر رقابت کردند.

مسابقات ملی قرآن جایزه «إقرأ» بحرین ویژه قرآن‌آموزان مراکز و حلقه‌های آموزش قرآن استان‎های مختلف بحرین است که تحت نظارت وزارت دادگستری، امور اسلامی و اوقاف این کشور فعالیت می‌کنند. این مسابقات از سوی شرکت سرمایه‌گذاری املاک «بن فقیه» حمایت مالی می‌شود و این رقابت‌ها از دومین دوره آن در بخش بانوان نیز برگزار می‌شود.
 
منبع: ایکنا