۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۵:۰۴ ب٫ظ

منصوره عزالدین: زمان زنان مظلوم عرب با وجود انقلاب‌های عربی و حوادث اخیر منطقه دیگر به پایان رسیده است. این انقلاب‌ها خیلی از روش‌ها وشیوه‌های قدیمی را از بین خواهد برد. داستان «پشت سر بهشت» نوشته منصوره عزالدین به آلمانی نیز ترجمه شد.

رمان پشت سر بهشت

به گزارش سایت الشروق رمان «پشت سر بهشت» از نویسنده مصری، منصوره عزالدین اخیرا به آلمانی ترجمه شده است. این کتاب پیش از این به ایتالیایی ترجمه شده بود و در آینده نیز قرار است به زبان هلندی ترجمه بشود. البته طبق گفته این سایت گفتگوها و برنامه‌هایی نیز وجود دارد و ادیبان و ناشران قصد دارند این کتاب را به زبان‌های دیگر جهان نیز ترجمه کنند.

این نویسنده مصری در گفتگویی با همین سایت درمورد کتاب خود و بازتاب آن در غرب سخن گفت و اشاره کرد که این کتاب یک موضوع و یک داستان کاملا مصری را برای خواننده روایت می‌کند. البته داستان پرسش‌های زیادی درمورد مسئله هستی و پرسش‌های فلسفی دارد که هر خواننده‌ای در هر کشور و با هر زبانی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. سئوال درمورد هویت، جنون و رابطه انسان و گذشته‌ او از جمله این پرسش‌هاست. آیا می‌توان از گذشته به طور کل عبور کرد و با آن قطع رابطه کرد و یا اینکه تا همیشه باید به گونه‌ای تاوان اشتباهات و رفتارهای گذشتگان را در زندگی خود احساس کنیم.

منصوره عزالدین خود درمورد داستانش می‌گوید که بهتر بگوییم این کتاب، داستانی است درمورد انسان‌های عادی و معمولی که همه ما می‌شناسیم. داستانی از آرزوها، حماقت‌ها، شکست‌ها وکینه‌های این آدم‌های معمولی. به همین خاطر است که اگر چه اصل داستان راوی اتفاقات و اوضاع و احوال منطبق با شرایط مصر است اما به دلیل وجود این اشتراک بشری و انسانی هر فردی در هر کجای دنیا که باشد می‌تواند داستان را بخواند، بفهمد و با آن ارتباط برقرار کرده و در نهایت به خوبی آن را درک کند.

این نویسنده در ادامه توضیحات مربوط به داستان خود گفت که چند وقت پیش یک خواننده ایتالیایی به من گفت که قهرمان داستان بسیار شبیه شخصیت اوست و این که خانواده‌ای که در داستان توصیف شده است بسیار به خوانواده او شباهت دارد. همه این‌ها نشان از آن دارد که روابط انسانی و عواطف بشری کاملا به هم نزدیک هستند و انسان‌ها با مراجعه به احساسات پاک خود قادر به درک یکدیگر خواهند بود.

او همچنین نظر خود را درمورد زنان مظلوم مشرق زمین این گونه بیان کرد که گمان می‌کنم دوران تاریک این زنان با وجود انقلاب‌های عربی و حوادث اخیر منطقه دیگر به پایان رسیده است. این انقلاب‌ها خیلی از روش‌ها وشیوه‌های قدیمی را از بین خواهد برد.

 

زمان انتشار : 1391-02-10