۱۳۹۷/۰۲/۱۶
۸:۳۲ ب٫ظ

: مبارک با سه دروغ بزرگ غربیها را فریب داد؛ نخست اینکه مصر در غیاب وی وارد هرج و مرج می شود. دوم اینکه به نظام ولایت فقیه تبدیل می شود و سوم اینکه با اسرائیل وارد جنگ می شود.

روایت البرادعی از 3 دروغ بزرگ مبارک

محمد البرادعی در آخرین اظهارات خود در قبال تحولات سیاسی مصر اظهار داشت: مرحله انتقالی که هم اکنون در آن قرار داریم خطرناکترین برهه تاریخی این کشور است چون در آن سرنوشت مصر تعیین می شود.

"محمد البرادعی" در گفتگو با روزنامه المصری الیوم اظهار داشت: این مرحله خطرناکترین برهه تاریخ مصر است که بر اساس آن سرنوشت کشور در دهه های آتی تعیین می شود. مهمترین مسئله در این دوره انتخاب روش و ساختار دموکراتیکی است که در توافق میان جریانهای ایجاد می شود چون رئیس جمهورها می روند و می آیند اما این ساختار به جا می ماند.

وی تاکید کرد: اگر شورای نظامی تصمیم بگیرد که شورای ریاست جمهوری را تشکیل دهد مخالفتی ندارم که عضو آن باشم حتی اگر این مسئله مرا از حضور به عنوان نامزد ریاست جمهوری منع کند. آنچه مهم است این است که هم اکنون در شکل گیری ساختار دموکراتیک کشورم که آینده مصر را تعیین می کند مشارکت داشته باشم.

البرادعی افزود: این مسئله هدف اصلی من است که از دیگر مسائل داخلی و خارجی مصر نیز مهمتر است. من هم اکنون در پی پست و مقامی نیستم و فعالیت کنونی خود را خارج از ساختار رسمی مثمرثمرتر می دانم. البته اگر مردم خواهان حضور من به عنوان نامزد ریاست جمهوری باشند از این مسئله خرسند خواهم شد اما گر فرد دیگری هم بهتر از من بود از وی هم استقبال کرده و خرسند می شوم. من به پست ریاست جمهوری به عنوان وسیله برای اصلاح کشور می دانم.

وی تاکید کرد: اگر مصر امروز در مسیر صحیح خود قرار گیرد شاهد حرکت درست جهان عرب نیز خواهیم بود.

البرادعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیوند شدید غرب با رژیم ساقط شده "حسنی مبارک" از ابتدا تا پایان قیام مردم مصر اظهار داشت: مبارک با سه دروغ بزرگ غربیها را فریب داد؛ نخست اینکه مصر در غیاب وی وارد هرج و مرج می شود. دوم اینکه به نظام ولایت فقیه تبدیل می شود و سوم اینکه با اسرائیل وارد جنگ می شود.

 

زمان انتشار : 1390-01-15