۱۳۹۹/۰۳/۲۷
۱۰:۲۴ ق٫ظ

بانوی جانباز و مبارز نیجریه‌ای در کنار مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: قبل از این‌که ایشان را از نزدیک ببینم در مورد مجاهداتشان در محور مقاومت مطالب زیادی شنیده بودم ولی وقتی ایشان را از نزدیک دیدم، قبل از این‌که سخنی بگویند نور ایمان و اسلام در چهره‌شان دیدم.

روایت بانوی مبارز نیجریه‌ای از «حاج قاسم»

به گزارش الأمه:

جومای احمد کاروفی، بانوی مبارز نیجریه‌ای و از پیروان و نزدیکان شیخ زکزاکی که 5 فرزند خود را در نهضت اسلامی نیجریه تقدیم کرده است، با حضور در کرمان و در کنار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی نمود و جلوه‎ای از اسلام بود.

وی که با بدنی پر از تیر و ترکش جانباز دفاع از اسلام و تشیع در نیجریه هستند، بیش از 5 ماه است برای مداوا در ایران به‌سر می‌برند و در این مدت یک‌بار هم حاج قاسم سلیمانی به دیدنشان رفته‌ بود.

کاروفی با بیان این‌که برای پس دادن بازدید حاج قاسم سلیمانی به کرمان آمده‌ام، گفت: خدا را شکر می‌کنم که از نعمت وجود رهبرانی مانند امام خمینی و سید قائد الامام خامنه‌ای برخورداریم، اشخاصی هم مانند سردار سلیمانی نمود و جلوه‌ای از اسلام هستند.

وی اظهار داشت: قبل از این‌که ایشان را از نزدیک ببینم در مورد مجاهداتشان در محور مقاومت مطالب زیادی شنیده بودم ولی وقتی ایشان را از نزدیک دیدم، قبل از این‌که سخنی بگویند نور ایمان و اسلام در چهره‌شان دیدم.

کاروفی خاطرنشان کرد: در آن دیدار حاج قاسم به من گفتند خانواده شهدا و همچنین مجروحین نهضت اسلامی نیجریه، سروران ما هستند اگر خواسته‌ای دارید مطرح کنید تا در حد توان اجابت کنم.

وی افزود: من امروز با عشقی از جنس عشق حاج قاسم به این‌جا آمده‌ام تا درخواست خودم را به او بگویم تا از جانب ایشان مورد اجابت قرار بگیرد.

کاروفی گفت: از حاج قاسم می‌خواهم برای آزادی شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و پیروان دربند ایشان دعا کنند و از خدا بخواهند ما هم در کشور نیجریه یک نظام اسلامی داشته باشیم.

این بانوی مجاهد و مبارز شیعی اظهار امیدواری کرد که ان‌شاءالله روزی برسد امثال قاسم سلیمانی را در جهان بسیار زیاد داشته باشیم.

کاروفی گفت: زمانی که وارد شهر کرمان شدم و قبل از زیارت مرقد مطهر حاج قاسم، احساس کردم زیارت من پذیرفته شده است و زمانی که پا در گلزار شهدا گذاشتم، این حس بسیار قوی‌تر شد.

وی افزود: لحظه‌ای که خودم را کنار مزار ایشان دیدم، احساس کردم حاج قاسم کنار ما ایستاده‌اند.

لازم به ذکر است خانم جومای احمد کاروفی، فعال نیجریه‌ای و عضو جنبش مقاومت اسلامی این کشور، نویسنده، کارگردان و معلم، از نخستین زنانی بوده که به جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی پیوسته است. وی 5 پسر خود را در راه دفاع از اسلام و تشیّع تقدیم کرده و خودش هم با بدنی که میزبان تیرها و ترکش‌هاست، افتخار جانبازی در راه اسلام را دارد.

 

منبع: فارس