۱۳۹۹/۰۲/۰۶
۳:۴۷ ق٫ظ

شیخ احمد کریمه در پاسخ به نظر یوسف زیدان مبنی بر عدم وجوب روزه در حالت شیوع بیماری های همه گیر گفت: روزه موجب ابتلا به کرونا نمی شود.

روزه ماه رمضان موجب ابتلا به کرونا نمی‌شود/ فقط الازهر حق فتوا دارد

به گزارش الأمه:

چندی پیش یوسف رمضان نویسنده مطرح مصری در برنامه ای در تلویزیون مصر گفته بود که علمای بزرگی که به دین اسلام خدمت کرده اند بر این باورند که در زمان شیوع بیماری همه گیر، روزه گرفتن و آمیزش ممنوع است و افزود: علما گفته اند در زمان شیوع بیماری همه گیر و فساد هوا اشخاص باید غذای سبک بخورند که معده آنها خسته نشود و بتواند با میکروب ها مقابله کند.

اما در اعتراض به این نظر یوسف زیدان شیخ احمد کریمه از اساتید و علمای برجسته الازهر با حضور در همان برنامه تلویزیونی ضمن رد کردن این نظر گفت: روزه موجب ابتلا به بیماری های مزمن از جمله ویروس کرونا نمی شود و یوسف زیدان نیز در علوم دینی تخصصی ندارد و من از او خواهش می کنم در کاری که تخصص ندارد دخالت نکند.

وی افزود: من از سعدالدین الهلالی(رئیس بخش امور دینی پارلمان مصر) می خواهم به تصمیم بخش امور دینی پارلمان و شورای علمای الازهر و دارالافتاء مصر مبنی بر ممنوع بودن صدور فتواهای شاذ و فردی پایبند باشد تا همه به فتوای الازهر و دارالافتاء بسنده کنند، زیرا ماده هفت قانون اساسی تصریح دارد که فقط الازهر مسئول امور اسلامی کشور است.

یوسف زیدان در سخنان خود همچنین گفته بود که ما نیازی به نهاد و مؤسسه اسلامی رسمی در مصر نداریم، زیرا من استاد فلسفه اسلامی هستم و نظر اسلام را می دانم و هیچ آیه قرآنی یا روایت نبوی وجود ندارد که به ما بگوید باید مؤسسه دینی وجود داشته باشد.

 

منبع: حوزه نیوز