۱۳۹۷/۰۹/۱۱
۷:۴۸ ب٫ظ

روز به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین ، به دعوت کمیته مردمی عربی سوریه برای حمایت از مردم فلسطین و مقاومت در برابر برنامه صهیونیستی ، مؤسسه بین المللی قدس و گروه های مقاومت فلسطینی ، مراسم ویژه ای در سالن اجتماعات کتابخانه ملی اسد در دمشق برگزار شد.

روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین

به گزارش الأمه:

در این برنامه ، آقای ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، صالحی نیا رایزن فرهنگی و محمد هادی تسخیری وابسته فرهنگی در کنار شخصیت های سیاسی و فرهنگی سوریه و فلسطینی حضور داشتند و در حاشیه برنامه با رسانه ها گفتگو کردند . رایزن فرهنگی در مصاحبه خود اظهار داشت قضیه فلسطین قضیه اساسی انقلاب اسلامی بود و جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تأسیس حمایت از ملت فلسطین را در دستور کار قرار داد و با تمام توان پشتیبانی سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، لجستیکی و .... را از مردم و قضیه فلسطین تاکنون به عمل آورده است . مقابله با عادی سازی روابط یکی از عناوین فعالیت در حمایت از مردم فلسطین می باشد . آنچه در روزهای گذشته با سفر مقامات صهیونیست به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس شاهد بودیم ، تلاش صهیونیست ها برای اظهار استمرار عادی شدن روابط با کشورهای عربی است اما عادی سازی واقعی با ملت ها انجام می گیرد و این موضوع هرگز محقق نخواهد شد . 

در این برنامه آقایان خلف المفتاح مدیر مؤسسه بین المللی القدس ، علی قاسم رئیس تحریریه روزنامه الثوره چاپ دمشق و خالد عبدالمجید دبیر ائتلاف گروه های فلسطینی مقیم سوریه در مورد ابعاد عادی سازی روابط کشورهای عربی با کیان صهیونیستی سخنرانی کردند . مطران حنا عطاءالله رئیس اساقفه سبسطی از قدس نیز با ارسال پیامی صوتی و تصویری در این برنامه مشارکت نمود .

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق