۱۳۹۸/۰۲/۰۸
۸:۳۵ ق٫ظ

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه دیدارهای خود در جریان سفر به کشور لبنان با علاءالدین؛ رئیس دانشگاه المعارف بیروت دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک و گفتگو کردند.

روسای دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و دانشگاه المعارف لبنان با همدیگر دیدار کردند

به گزارش الأمه:

 در این دیدار که معاونین و رئیس دانشکده ادیان و مطالعات اسلامی این دانشگاه نیز حضور داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری ضمن معرفی دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران، این دانشگاه را یک دانشگاه ممتاز و ویژه با کارکردهای تقریبی توصیف کرد که شیعه و سنی در آن هم تحصیل و هم تدریس می‌کنند و زندگی مسالمت آمیز در کنار همدیگر را تجربه می‌کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد: ما معتقدیم چالش‌های امروز راهکارهای دینی دارد و می‌توان با تقریب و بهره‌مندی از روش‌های آکادمیک به این راهکار رسید.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه اهداف و رسالت‌های آن ارائه کرد.

همچنین علاالدین- رئیس دانشگاه علوم و معارف لبنان فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران را بسیار تحسین برانگیز خواند و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی شاهد علمی و عملی بر همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذاهب در ایران است.

وی جامعه لبنان را جامعه‌ای دارای تنوع مذهبی و همزیستی مسالمت آمیز عنوان کرد و وجود دانشگاه مذاهب اسلامی در لبنان را کمکی به این همزیستی دانست.

در این دیدار در خصوص همکاری در برگزاری دوره‌های زبان آموزی فارسی در ایران توسط دانشگاه مذاهب اسلامی و زبان عربی در دانشگاه معارف اسلامی لبنان، برگزاری نشست‌ها و مجلات مشترک علمی، تبادل استاد و دانشجو و… توافق حاصل شد.

در پایان این دیدار رئیس دانشگاه معارف اسلامی از حضور حجت الاسلام والمسلمین مختاری و فعالیت‌های تقریبی وی تقدیر شد.

 

منبع: ایسنا