۱۳۹۷/۱۲/۲۰
۱:۵۱ ب٫ظ

فیلم «رولم» اولین فیلم درامای سعودی است که روز پنجشنبه آینده (۲۳ اسفند) بر پردهٔ سینماهای فاکس در غرب جده خواهد رفت.

«رولِم» اولین فیلم درام سعودی بر پردهٔ سینماها

به گزارش الأمه:

داستان این فیلم دربارهٔ یک کارگردان سعودی است که بعد از فارغ‌التحصیلی در رشتهٔ فیلمسازی سعی در ساختن فیلمی راجع به شهر جده دارد اما در این راه با مشکلاتی روبرو می‌شود تا اینکه با فرید آشنا می‌شود که فیلمساز دههٔ هفتاد قرن میلادی پیش است.

نقش اصلی این فیلم را خالد یسلم و نقش فرید را شاهر القرشی ایفا می‌کنند.

مدت این فیلم ۹۰ دقیقه و تصویربرداری آن در جده ۳۰ روز به طول انجامید. مراحل آماده‌سازی فیلم نیز حدود ۳ سال زمان برد.

عبدالاله القرشی کارگردان این فیلم تجربهٔ سینمایی را در یک کشور با صنعت سینمایی نوپا سخت دانست اما از نظر وی این اتفاق کاملاً طبیعی است.

وی کلمهٔ «رولِم» را برگرفته از کلمهٔ ROLL FILM عنوان کرد که قبل از شروع ضبط سکانس هنگام روشن کردن دوربین‌ها استفاده می‌شود.

القرشی توضیح می‌دهد دلیل انتخاب این اسم تأکیدی بر کار کردن دوربین در سعودی و همچنین تأثیر وی از یوسف شاهین است که همیشه این کلمه را به کار می‌برد. به اضافهٔ اینکه یکی دیگر از دلایل انتخاب آن تناسب این اسم با قصهٔ فیلم است.

این کارگردان زمان تشخیص موفقیت و ارزیابی فیلم را بعد از پایان پخش آن در سینماها و با توجه به میزان فروش آن عنوان کرد.

وی اظهار کرد این دوره که صنعت سینمای سعودی کار خود را آغاز کرد دورهٔ سختی است چرا که مخاطب سعودی سینماهای کشورهای دیکر را دنبال می‌کند و کادر سینمایی سعودی نیز مهارت کافی ندارد.

القرشی دربارهٔ آرزوهای آیندهٔ خود گفت: امیدوارم روزی برسد که ببینم ۱۰۰ فیلم سعودی در ژانرهای مختلف روی پرده سینماها است. این کار سختی نیست؛ زیرا ما تمام امکانات برای ساختن یک صنعت سینمایی بین‌المللی جهت رقابت با سینماهای جهان را داریم.

 

منبع: شرق الاوسط