۱۳۹۷/۰۹/۰۷
۱۲:۵۵ ب٫ظ

کتاب «التفسیر المنهجی للقرآن: تفسیر روشمند قرآن» به زبان عربی و طی مراسمی با حضور جمعی از شخصیت‌های دینی، دانشگاهی و فرهنگی عراق و کشورهای خارجی در دانشگاه «کوفه» رونمایی شد.

رونمایی از تفسیر روشمند قرآن در دانشگاه کوفه

به گزارش الأمه:
  این کتاب به قلم محمد حسین الصغیر، از پژوهشگران و متفکران شیعی عراق نگاشته شده است.
 
علی خضیر حجی،  رئیس دانشکده علوم تربیتی دانشگاه کوفه در این باره گفت: این دستاورد قرآنی پس از ۴۰ سال مطالعه و تحت نظارت آستان عباسی به چاپ رسیده و یک تفسیر روشمند و حاصل یک تجربه طولانی از علوم شناختی است.
 
محمد حسین الصغیر، نویسنده این تفسیر نیز گفت: خوانندگان با خواندن این تفسیر با محیطی جدید در تفسیر که ترکیبی از روش قدیم و جدید است، مواجه می‌شود و بزرگترین نظریاتی که از قرآن استنباط شده، در آن آمده است.
 
محمد حسین الصغیر، عالم شیعی معاصر و همچنین از شاعران مشهور عراق است که در سال ۱۹۴۰ میلادی در نجف متولد شد. او از شاگردان آیت‌الله العظمی ابوالقاسم خویی بوده که تحصیلات عالی خود را در دانشگاه قاهره و بغداد تکمیل کرده و تاکنون ۲۵۰  پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری در زمینه مطالعات قرآنی، حدیثی و علوم بلاغی اشراف داشته است.
 
در تفسیر روشمند قرآن، مفسر با نگرشی کامل و همه‌جانبه به قرآن و شناخت علوم و معارف مختلف به تفسیر می‌پردازد و برای راه‌یابی صحیح به مقاصد برخی آیات، از سایر آیات قرآن بهره می‌برد، همچنین، از آنجایی که تفسیر روشمند(سیستماتیک)، مبتنی بر اندیشه‌ورزی در کلام خداوند است، مفسر باید در این نوع تفسیر به فراگیری علم منطق و هر علم دیگری که فکر و اندیشه را از خطا در امان نگه می‌دارد، بپردازد. آگاهی از این علوم، مفسر را در برداشت صحیح و مبتنی بر قواعد علمی یاری می‌کند.
 
منبع: ایکنا