۱۳۹۷/۰۸/۲۲
۱۲:۰۶ ب٫ظ

محسن توسلی خواننده آهنگ «ام المقاومة»، از رونمایی نماهنگ این قطعه در چهلمین روز درگذشت مادر شهید عماد مغنیه خبر داد.

رونمایی از نماهنگ «ام المقاومه» در چهلمین روز درگذشت مادر عماد مغنیه

به گزارش الأمه:

محسن توسلی، خواننده آثار انقلابی درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس گفت: تا کنون به دعوت حزب‌الله لبنان سفرهایی به این کشور داشته‌ام و در آنجا آثاری را به زبان عربی اجرا کرده‌ام.

وی افزود: سال گذشته به دعوت رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان، برای اجرا برنامه به بیروت رفتم و مادر شهید بزرگوار عماد مغنیه نیز حضور داشتند و پس از اجرای موسیقی‌های حماسی، ابراز لطف و محبت کردند. 

توسلی گفت: چندی پیش بود که خبر فوت ایشان را شنیدم و همان موقع تصمیم گرفتم کاری را برای این مادر شهید بسازم. بلافاصله با مرتضی حیدری آل‌کثیر از شعرای عرب‌زبان کشورمان تماس گرفتم و اطلاعاتی در اختیارش گذاشتم تا بر اساس آن‌ها، شعر کار را بسراید. البته یک بند فارسی هم داشتیم که به دلیل طولانی‌شدن زمان قطعه، آن را به دکلمه تغییر دادیم.

این خواننده افزود: نام قطعه «ام المقاومة» است که آهنگسازی و تنظیم آن را امید رهبران بر عهده داشته. با همکاری آقای شریعتمدار رایزن فرهنگی‌مان در لبنان، تصاویری را در منزل و سر مزار مادر شهید مغنیه ضبط کردیم و تا پایان هفته به صورت یک نماهنگ تدوین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نماهنگ «ام المقاومة» در چهلمین روز درگذشت مادر شهید عماد مغنیه رونمایی می‌شود.

 

«آمنه سلامه» مادر شهیدان جهاد، فؤاد و عماد مغنیه (فرمانده ارشد نظامی حزب الله لبنان) دوشنبه ۱۶ مهرماهگذشته به دیدار حق شتافت. اربعین این مادر شهید روز یکشنبه ۲۷ آبان از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ با حضور همرزمان شهید مغنیه برگزار خواهد شد. 

 آذرماه سال گذشته نیز حاج فایز مغنیه پدر شهیدان مغنیه به دیار باقی شتافت. عماد مغنیه معروف به «حاج رضوان» که معروفترین فرزند حاج فایز و ام عماد بود، در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۶) در انفجاری در دمشق به شهادت رسید. شهیدان جهاد و فؤاد مغنیه دو فرزند دیگر آنها نیز سال‌ها پیش از آن در لبنان به شهادت رسیدند. همچنین فرزند عماد مغنیه (جهاد) در سال ۲۰۱۵ میلادی براثر حمله رژیم صهیونیستی در قنیطره سوریه به شهادت رسید.

 

منبع: فارس