۱۳۹۸/۰۴/۰۵
۱۲:۴۶ ب٫ظ

«علی الجبالی» هنرمند ساکن غزه روی دیوارهای مجتمع ایتالیایی در مرکز غزه که در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی ویران شده، چهره های رویاپردازان یک زندگی بهتر را نقاشی کرده است.

رویاپردازی در میان آوار غزه

به گزارش الأمه:

 الجبالی هنرمند ۲۷ ساله ساکن غزه در توضیح خلق این آثار، گفت: سعی کردم عزم راسخ مردم فلسطین را با این آثار نشان دهم.

وی افزود: ترسیم پرتره‌ها و چهره‌ها را شروع کردم تا بازتاب دهنده ویرانه‌های محل زندگی ما و رویاهایی باشد که آرزوی تحقق آن را در سر داریم.

الجبالی در غزه متولد و بزرگ شد و در طول زندگی‌اش، جنگ‌هایی را پشت سر گذاشت. زمانی که ۱۱ ساله بود به دنیای هنر راه یافت و سرانجام مهارتش را از طریق نقاشی روی دیوار گسترش داد.

الجبالی با اشاره به اینکه همه چیز در اینجا می‌تواند به خاطره تبدیل شود، گفت: ما در شرایط غیرعادی زندگی می‌کنیم. انسان‌ها، ساختمان‌ها و حتی نقاشی‌ها ممکن است ویران و تبدیل به خاطره شوند.

وی افزود: تغییرات در غزه، زیاد است، زیرا ما در واقعیتی زندگی می‌کنیم که از تسلیم شدن خودداری می‌کند. به عنوان مثال، من ۲۷ سال سن دارم و شاهد سه جنگ ویرانگر در غزه بودم. بعد از هر جنگ، تغییرات بسیاری به وجود می‌آید. شما نمی‌دانید در غزه، پنج دقیقه بعد قرار است چه اتفاقی رخ دهد.

نقاشی‌های الجبالی شامل دیوار نقش‌های رنگی شفاف و نقاشی‌های روغنی روی قاب‌های چوبی است. وی با خلق این نقاشی‌ها درصدد رساندن پیام مردم غزه به جهانیان است، اگرچه مطمئن نیست که نمایشگاه نقاشی‌های وی تا چه زمان دوام خواهد آورد.

وی گفت: حصر، واژه‌ای است که آرزو دارم از فرهنگ لغات حذف شود. همه ما از حصر متأثر شده‌ایم. همه مردم غزه، زندگی غیرعادی را تجربه می‌کنند.

وی با نقاشی‌های خود در مجموع خواستار فرستادن این پیام است که مردم فلسطین، مستحق برخورداری از حق یک زندگی عادی هستند.

 

منبع: ایرنا