۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۹:۲۸ ب٫ظ

باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا در آغاز سفر دوره اي خود به چند كشور اروپايي صبح امروز(دوشنبه) به وقت محلي وارد دوبلين پايتخت جمهوري ايرلند شد.

رییس جمهوری آمریکا وارد ایرلند شد

به نقل از منابع محلي، اوباما قرار است در سفر به ايرلند با 'مري مك آليس' رييس جمهوري و 'اندا كني' نخست وزير آن كشور ديدار و گفت و گو كند.

اوباما همچنين قرار است از يك روستا در منطقه 'ماني گال' ايرلند كه گفته مي شود محل زندگي اجداد مادري وي در قرن 18 ميلادي بوده است، بازديد كند.

تدابير امنيتي شديدي از روز گذشته در مناطق مختلف دوبلين و منطقه 'ماني گال' به مورد اجرا گذاشته شده است.

شبكه 'بي بي سي' گزارش داد كه اين تدابير به ويژه پس از عمليات نيروهاي آمريكايي در پاكستان و قتل اسامه بن لادن در ماه گذشته، شديدتر از معمول است.

جمعي از فعالان ضدجنگ جمهوري ايرلند عصر يكشنبه و در آستانه سفر باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا به آن كشور با برگزاري تجمعي اعتراض آميز در مركز شهر دوبلين اين سفر را محكوم كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از تشكل ضدجنگ جمهوري ايرلند، شركت كنندگان در اين تجمع پلاكاردهاي متعدد ضدآمريكايي و ضدجنگ با خود حمل مي كردند و فرياد مي زدند كه كسي در ايرلند به رييس جمهوري آمريكا خوشامد نمي گويد.

معترضان همچنين در شعارهاي خود از سياست هاي جنگ طلبانه آمريكا در مناطق مختلف جهان انتقاد كردند و خواستار توقف عمليات نظامي آمريكا در عراق، افغانستان، پاكستان و ليبي شدند.

گروههاي ضدجنگ جمهوري ايرلند تجمعات اعتراضي ديگري را نيز در طول سفر دو روزه اوباما به جمهوري ايرلند برگزار خواهند كرد.

وي پس از جمهوري ايرلند به كشورهاي انگليس، فرانسه و لهستان نيز سفر خواهد كرد.

بر اساس گزارش رسانه هاي انگليس، اوضاع افغانستان و تحولات اخير در خاورميانه و شمال آفريقا بويژه تلاش هاي اوباما براي از سرگيري مذاكرات سازش خاورميانه از جمله محورهاي مهم مذاكرات وي با رهبران كشورهاي اروپايي خواهد بود.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-17