۱۳۹۷/۰۲/۱۶
۱۰:۱۷ ب٫ظ

وي اين اقدامات رژيم بحرين را با رژيم صهيونيستي مقايسه كرد و گفت: اين اقدام مشابه آن چيزي است كه نيروهاي مسلح اسرائيل در غزه و جاهاي ديگر با زندانيان فلسطيني انجام مي‌داد و اعضاي بدن آن‎ها را در بازار مي‌فروخت.

رژیم بحرین اعضای بدن کشته‌شدگان را می‌دزدد

"رالف شوئنمن"، مفسر سياسي آمريكايي در گفت‌وگو با شبكه پرس تي‌وي گفت: عربستان بحرين را اشغال كرده است و مردم اين كشور را در اختيار حكومت تروريست قرار مي‌دهد، پزشكان و جراحان در بحرين كشته مي‌شوند، بيمارستان‌ها به تصرف نظاميان در مي‌آيند و كل جمعيت نه تنها در معرض گاز اعصاب قرار مي‌گيرند، بلكه اجساد جواناني كه به بيمارستان برده مي‌شوند و به قتل مي‌رسند بدون اعضا به خانواده‌هاي قربانيان بازگردانده مي‌شوند.

وي اين اقدامات رژيم بحرين را با رژيم صهيونيستي مقايسه كرد و گفت: اين اقدام مشابه آن چيزي است كه نيروهاي مسلح اسرائيل در غزه و جاهاي ديگر با زندانيان فلسطيني انجام مي‌داد و اعضاي بدن آنها را در بازار مي‌فروخت.

بحرين از اواخر ژانويه و به طور شاخص از 14 فوريه صحنه اعتراضات گسترده مردمي و اقدامات خشونت‌آميز دولت براي سركوب تظاهر‌ات‌كنندگان بوده است كه در اين اعتراضات تا كنون بيش از 25 نفر از تظاهركنندگان كشته شده‌اند.

در همين حال، عربستان سعودي، كويت و امارات متحده عربي با هدف كمك به نيروهاي بحرين در سركوب انقلابيون، در اقدامي مغاير با تمامي قوانين بينالمللي و حقوقي، به اين كشور نيرو اعزام كردهاند.

اين در حالي است كه ديده‌بان حقوق بشر پيشتر اعلام كرده بود، نيروهاي امنيتي بحرين مجروحان حوادث اخير را در بيمارستان‌ها شناسايي و دستگير مي‌كنند.

جو استورك، معاون بخش خاورميانه و شمال آفريقا ديده‌بان حقوق بشر، روز چهارشنبه (10 فروردين) با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: به طور قطع هيچ توجيهي براي دستگيري فردي كه تنها ممكن است در حوادث مربوط به تظاهرات مجروح شده باشد وجود ندارد.

استورك اين اظهارات را پس از آن مطرح كرد كه نيروهاي امنيتي بحرين بيمارستان سلمانيه منامه، پايتخت اين كشور را از 25 اسفند به اشغال خود درآوردند تا از اين مكان براي شناشايي هويت مجروحان اعتراضات ضددولتي و بازداشت آنان استفاده كنند.

همچنين، سعيد الشهابي، عضو جنبش آزادي بحرين در لندن، روز دوشنبه (15 فروردين) در گفت‌وگو با شبكه پرس تي‌وي گفت: "مردم [بحرين] تحت محاصره و اشغال هستند. رژيم [بحرين] اقدامات بي‌رحمانه خود را تشديد كرده است ".

به گفته الشهابي، تا كنون 3000 نفر در سركوب‌هاي خونين نيروهاي دولتي بحرين عليه تظاهرات‌كنندگان مجروح شده‌اند.

از سوي ديگر، انتشار فيلمي كه در آن نشان داده ميشود نيروهاي پليس بحرين در روستاي الديه يكي از تظاهركنندگان را در حالي كه دست‌بند به دست‌هاي وي زده شده بود پيوسته مورد ضرب و شتم قرار مي‌دهند، بيش از پيش از ماهيت سركوب وحشيانه و خشونتبار عوامل رژيم بحرين پرده برمي دارد.

رئيس مركز حقوق بشر بحرين، در مصاحبه با شبكه پرس تي‌وي با اشاره به اين فيلم گفت: من واقعا نمي‌دانم رژيم چگونه مي‌خواهد از جانب مردم خود كه هر روزه اين صحنه‌ها را مي‌بينند مورد احترام باشد.

وي در ادامه تصريح كرد، خشونت‌هايي كه هر روزه در خيابان‌هاي بحرين اتفاق مي‌افتد "بسيار بيشتر از آن چيزي است " كه در اين فيلم كوتاه ديده مي‌شود.

 

زمان انتشار : 1390-01-17