۱۳۹۷/۱۱/۱۴
۶:۲۰ ب٫ظ

وزارت تربیت و آموزش عالی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در اقدام جدید خود و با بهانه تحریک آمیز بودن محتوای آموزشی، نظام آموزشی فلسطین را هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی نظام آموزشی فلسطین را هدف گرفته است

به گزارش الأمه:

 به نقل از پایگاه خبری 'العهد' لبنان در روز شنبه، در این بیانیه آمده است: این اقدام به بهانه تحریک آمیز بودن مواد آموزشی در کتب درسی و در راستای اشغالگری هرچه بیشتر این رژیم صورت گرفته است .
وزارت آموزش عالی فلسطین به دریافت کمک های مالی موسسه های آموزشی رژیم صهیونیستی بابت مقابله با نظام آموزشی فلسطین و محتوای تدوین شده از آمریکا و اروپا اشاره کرد و گفت : سرکرده های این موسسه های صهیونیستی با دادن نسبت های ناروا از جمله تحریک آمیز بودن محتوا، از آمریکا و اروپا برای مقابله با نظام آموزشی فلسطین کمک های مالی دریافت می کنند.
این وزارت خانه در بیانیه خود بر پافشاری فلسطینی ها در دفاع از وطن خود و تثبیت هویت و تاریخ فلسطین در ذهن دانشجویان فلسطینی تاکید کرد.
بیانیه افزوده است: طی دو سال گذشته وزارت تربیت و آموزش عالی فلسطین از یک کمیته بی طرف اروپایی خواسته میان نظام آموزشی فلسطین و رژیم صهیونیستی مقایسه ای انجام دهد که در این مقایسه مشخص شد نظام آموزشی رژیم اشغالگر بسیار تحریک آمیز بوده در حالی که نظام آموزشی فلسطین دانشجویان را به ارزش های والا همچون علم آموزی و شناخت تشویق می کند. 
پیش از این نیز منابع آگاه خبر دادند که، شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی در راستای اسرائیلی کردن آموزش فلسطینیان اقدام به چاپ نسخه های تحریف شده برنامه درسی دانش آموزان فلسطین برای دوره های ابتدایی و متوسطه به هدف انتشار فرهنگ این رژیم در میان دانش آموزان فلسطینی کرده است.
حذف شعارهای مقاومت از جلد کتاب های درسی ، حذف پرچم فلسطین و دیگر نمادهای مربوط به مبارزات ملی از جلد و محتوای کتاب ها از جمله اقدامات این رژیم در راستای یهودی سازی آموزش فلسطینیان است.

 

منبع: ایرنا