۱۳۹۷/۱۰/۱۱
۲:۴۵ ب٫ظ

«زینبیه» یکی از شبكه‌های تلویزیونی شیعیان هند است که برنامه‌های گوناگونی به زبان‌های اردو، انگلیسی، گجراتی و هندی پخش می‌کند.

زینبیه؛ شبکه تلویزیونی چند زبانه شیعیان هند

به گزارش الأمه:

 کانال تلویزیونی «زینبیه» یکی از شبكه‌های تلویزیونی شیعیان هند محسوب می‌شود که به وسیله تراست زینبیه(تراست: اتحادیه، ائتلاف) در سال ۲۰۱۲ میلادی با هدف آگاهی دادن و شناساندن مذهب شیعه به افراد غیرمسلمان هندی آغاز به کار کرد.

خانه فرهنگ ایران در بمبئی با معرفی شبکه زینبیه، آورده است: این شبکه برنامه‌های گوناگونی به زبان‌های اردو، انگلیسی، گجراتی و هندی پخش می‌کند و اخیرا در پی درگذشت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، با محسن آشوری، سرپرست خانه فرهنگ ایران در بمبئی گفت‌و‌گو کرد.

آشوری در این گفت‌و‌گو اظهار کرد: آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی یکی از استوانه‌های بزرگ و مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و یکی از علمای بزرگ جهان اسلام به شمار می‌آمد و از شاگردان حضرت آیت‌الله محمدباقر صدر بود.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در علم فقه و اصول، بسیار پویا، صاحب‌نظر و یک مجتهد عظیم محسوب می‌شد و تنها فردی بود که توانست از  آیت‌الله صدر حکم اجتهاد بگیرد. همچنین این عالم فقیه و مبارز خدمات عظیمی را به جمهوری اسلامی ارائه داد و یار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود.

پیش از انجام این مصاحبه تلویزیونی، سرپرست وابستگی فرهنگی ایران در بمبئی خطاب به گزارشگران تلویزیون «زینبیه» گفت: وابستگی فرهنگی ایران در بمبئی در راستای وظایف خود خواستار گسترش فرهنگ اسلامی ایران‌ زمین در میان جامعه هند است و اصحاب رسانه به ویژه کانال‌های تلویزیونی مسلمانان می‌توانند به شیوه‌های متناسب، فعالیت‌های فرهنگی علمی خانه فرهنگ ایران را پوشش دهند.

عقیل ترابی و علی عباس وفا، گزارشگران تلویزیون «زینبیه» نیز با بیان این كه این شبكه تلویزیونی یکی از شبكه‌های شیعیان هند به شمار می‌آید، اعلام كردند: این رسانه اخبار جمهوری اسلامی ایران را به صورت منظم برای علاقمندان به این کشور بزرگ و متمدن مشرق‌زمین پخش می‌كند.

 

منبع: ایکنا