۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۱۲:۴۷ ب٫ظ

مدیر کل یونسکو درباره این دو شخصیت مهم بحرینی به خبرنگاران گفت : کریم رشید فخراوی و زکریا حسن از مدافعان توسعه رسانه آزاد و تکثر گرائی بودند اصلی که بعنوان بهترین خط مشی احترام به حقوق شهروندان در سازمان یونسکو دنبال می شود. خانم ایرینا بوکو در زمینه ادعاهای حکومت بحرین در مورد ج

سازمان یونسکو خواهان تشکیل یک هیئت برای بررسی شهادت دو نویسنده بحرینی شد

به گزارش سرویس بین الملل "شیعه نیوز" مدیر کل سازمان یونسکو در پی شهادت  دو روزنامه نگار و نویسنده بحرینی  در زندانهای بحرین خواهان  تشکیل یک هیئت حقیقت یاب شد.

خانم ایرینا بوکووا در پی کشته شدن یکی از  سر دبیران   تنها روزنامه مستقل بحرینی  و یک نویسنده  در زندانهای این کشور  طی اعلامیه ای خواستارتشکیل یک هیئت برای بررسی این حادثه شد .

مدیر کل یونسکو درباره  این دو شخصیت مهم بحرینی به خبرنگاران گفت :  کریم رشید فخراوی و زکریا حسن از مدافعان توسعه رسانه آزاد و تکثر گرائی بودند اصلی که بعنوان بهترین خط مشی  احترام به حقوق شهروندان در سازمان یونسکو دنبال می شود. خانم ایرینا بوکو در زمینه ادعاهای حکومت بحرین در مورد جان باختن این دو نویسنده  بعلت بیماری  اظهار داشت : اخبار مرتبط با جان باختن این دو در زندان بسیار تکان دهنده می باشد بهمین دلیل از دولت بحرین مصرانه تقاضا دارم  اجازه بررسی این حادثه را بوسیله یک هیئت صادر کنند.

گفتنی است کریم رشید فخری 47 ساله عضو شورای سر دبیران وی یک از موسسان روزنامه الوسط  تنها روزنامه مستقل بحرین بود. وی یک هفته پس از بازداشت در زندان زیر شکنجه ماموران بحرینی به شهادت رسید . .در پی شهادت کریم رشید فخری دولت بحرین اعلام کرد که مرگ وی بعلت نارسائی کلیوی بوده است ولی خانواده این شهید به خبرنگاران اعلام کردنند که وی موقع دستگیری از سلامتی کامل برخوردارو هیج سابقه بیماری نداشته است.

زکریا رشید حسن نویسنده بحرینی که بجرم نشر اکاذیب و تبلیغ فرقه ای بازداشت شده بود بعد از شش روز در بازداشتگاهای بحرین زیر شکنجه بدست ماموران امنیتی این کشور به شهادت رسید

 

زمان انتشار : 390-02-03