۱۳۹۷/۰۲/۲۰
۹:۵۵ ق٫ظ

من از حمایتهای ملت ایران از مردم و انقلاب مصر تشكر مي كنم واعلام مي كنم كه به رغم شايعات عوامل استكبار وصهيونيسم بين الملل اخوان المسلمين هیچگاه با سخنان امام خامنه ای در نماز جمعه تهران در مورد انقلاب مصر مخالفتی ابراز نکردند ومعتقدند که سخنان ایشان راه درست را در مقابل تمامی م

سخنان امام خامنه‌ای راه درست را در مقابل تمامی مسلمانان جهان قرار داد

شگفتى هاى سياست در خاورميانه كامل شد وقتى كه زمام امور مصر پس از سالها ديكتاتوري نظام حسني مبارك به دست جوانان مسلمان مصر افتاد وهيبت نظام آمريكايي-صهيونيستي در هم شكست. پيروزى انقلابيون مصر در موج بيداري اسلامي كه از تونس آغاز شد معادلات سياسى در منطقه را دستخوش تغييراتي نمود، معادلاتي كه به اعتقاد صاحبنظران برجسته شرق وغرب پس از انقلاب شكوهمند اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره)بطور كلي دگرگون شد و كاخ پوشالين امپرياليسم جهاني را متزلزل نمود و امروز موج بيداري عظيم اسلامي در حال به ثمر نشستن در خاورميانه كه مهد تمدن بشريت است، مي باشد .

جنبش اخوان المسلمين به عنوان يكي از قديمي ترين گروههاي سياسي ومذهبي مصر با پايگاهي مستحكم در اجتماع اين كشور نقش مهمي را در سالها مبارزات مردم مصر برضد رژيم دست نشانده سابق داشته است وامروز اخوان المسليمن به عنوان جزئي از موج بيداري اسلامي در بلاد كنانه ايفاي نقش ميكند.

در هفته هاي اخير يكي از رهبران برجسته اخوان المسلمين سفري به ايران داشت وي كه سالها ظلم وجور رژيم مبارك را لمس نموده بود مي توانست امور مهمي را روشن سازد. آنچه در پي مي آيد گفتگوي رمز عبور با دكتر كمال الهلباوي از رهبران برجسته اخوان المسلمين مصر مي باشد.

با توجه به سقوط همپيمان بزرگ اسرائيل در منطقه (حسني مبارك)تاثيرات پيروزي انقلاب مصر بر ادامه حيات رژيم صهيونيستي چگونه خواهد بود؟

رژیم صهیونیستی از قدرتمند شدن ملت مصر ودیگر ملتهای اسلامی در هراس است ونگران این است که کشورهای همسایه فلسطین قدرتمند شوند.

رژیم صهیونیستی می خواهد حاکمان عرب وابسته به این رژیم باشند برای همین نمی خواهند گروههای اسلامی قدرتمندی همچون اخوان المسلمین وحزب الله لبنان وحماس وارد صحنه شوند چون می داند که این گروهها مخالف هرگونه صلح وسازش با اين رژيم هستند.

من از همين جا مي گويم كه ما با هرگونه توافقنامه سازشکارانه با رژيم اشغالگر قدس مخالف هستیم.

جناب آقاي هلباوي بسياري از صاحبنظران معتقدند كه اين موج بيداري اسلامي نشآت گرفته از تفكرات انقلاب اسلامي ارزيابي شما از اين نظرات چيست؟

من از حمایتهای ملت ایران از مردم و انقلاب مصر تشكر مي كنم واعلام مي كنم كه به رغم شايعات عوامل استكبار وصهيونيسم بين الملل اخوان المسلمين هیچگاه با سخنان امام خامنه ای در نماز جمعه تهران در مورد انقلاب مصر مخالفتی ابراز نکردند ومعتقدند که سخنان ایشان راه درست را در مقابل تمامی مسلمانان وآزادیخواهان جهان قرار داد.

در همينجا نيز از برخی ادعاها وشایعه پراکنی های عوامل ضد انقلاب انتقاد شديد دارم و این افراد که مدعی حمایت از مردم مصر هستند به نظر بنده افراد درستی نیستند.

امروز آنچه در مصر وبرخي ديگر از كشورهاي منطقه اتفاق افتاده است موج عظيمي از بيداري اسلامي است كه پايه هاي غرب وصهيونيسم را لرزانده است.

جناب آقاي هلباوي اكنون پس از پيروزي انقلاب مصر در خواست شما از حاكمان آينده مصر  وشوراي نظامي موقت چيست؟

ما از شورای نظامی مصر می خواهیم که مطالبات جوانان انقلابی مصر را محقق سازد،این مطالبات با عدل وشریعت اسلامی هیچ منافاتی ندارد چون آزادیخواهی وعدالت اجتماعی ومبارزه با ظلم واستبداد باقيمانده از  رژيم حسنی مبارک و وابستگان وعمالش مبتنی بر اسلام است.

این شورا در مدت اخیر نقش مثبتی را ایفا نموده است و ازاین شورا می خواهیم تا با آزادی زندانیان سیاسی کارهای مثبت خودرا به سرانجام به رساند.

ما همیشه آرزو داشتیم که وابسته نباشیم و در تولید علم وفکر وصنعت به استقلال برسيم .

آرزوي ما مصري ها اين است که بتوانیم مانند ایران به موفقیتهای علمی بزرگی برسیم و که رهبران ما همانند رهبران ایران باشند وشخصي همچون دكتر احمدی نژاد رئیس جمهور ما باشد که سخنان وی در سازمان ملل همان سخنان عدالتخواهانه ای است که در همه جا مطرح می کند و به نظر من وی فردی شجاع ومتواضع وبا وتقواست. در مصر ما علما وفقهایی می خواهیم مانند علمای ایران.

مصر احتیاج به شخصی دارد که اقتصاد وصنعت مصر را شکوفا و مستقل سازد و واردات را در کشورمان قطع کند واگر غیر از این اتفاق بیفتد مخالف شرع اسلام است وفقط وقت تلف كردن خواد بود.

برنامه جنبش اخوان براي آينده چه خواهد بود آيا پس از موفقيت اين جنبش در انتخابات مجلس مصر در سال 2005 آيا قصد ورود به سياست را داريد؟

اخوان المسلمین امروز با پیشه کردن صبر وحضور در کنار مردم انقلابی مصر خواهان تحقق درخواستهای انقلاب برای حکومت مردم بر مردم است وما خواهان تحقق عدالت اجتماعی هستیم واز حاكمان كنوني وآينده مصر  می خواهیم تمامی درخواستهای جوانان مصر را محقق سازد.

البته ما براي ورود به سياست یک حزب سیاسی جديد تاسيس نموديم كه براساس شریعت اسلامی عمل خواهد نمود ، ما در مرحله اول وارد مجلس خواهیم شد وسپس اگر فعالیتهای دولت جدید را مناسب دیدیم وارد دولت نیز خواهیم شد.

 

   زمان انتشار : 1390-01-31