۱۳۹۷/۰۲/۰۹
۱۲:۵۲ ب٫ظ

اسرائیل برای این سرقت در عملیاتی ویژه از برترین‌ نیروهای امنیتی خود و برخی موسسه‌های رسمی این رژیم استفاده کرده است. همچنین عده‌ای از مهاجران کشور سوریه نیز در کمک به رژیم صهیونیستی برای سرقت کتاب‌های مذکور دست داشته‌اند.

سرقت تورات از سوریه

به گزارش سایت المنار مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی اسرائیل در برنامه‌ای با همکاری موساد موفق شدند یازده کتاب تورات را از دمشق به سرقت ببرند. این کتاب‌ها در دوره‌های زمانی مختلف به دمشق پایتخت سوریه رسیده بود. سایت المنار نوشت که روزنامه یدیعوت احرونوت چاپ اسرائیل هفته پیش درمورد این حرکت اسرائیل نوشت که اسرائیل در عملیاتی ویژه که تعدادی از برترین‌های نیروهای امنیتی اسرائیل و برخی از موسسه‌های رسمی این رژیم شرکت داشته‌اند دست به چنین اقدامی زده است. طبق گفته‌های این روزنامه اسرائیلی عده‌ای از مهاجران کشور سوریه نیز در کمک به رژیم صهیونیستی برای سرقت کتاب‌های مذکور دست داشته‌اند.

این روزنامه عبری زبان در ادامه گزارش خود درمورد کتاب‌های به سرقت رفته نوشت که عمر برخی از این کتاب‌ها بیش از هزار سال می‌باشد و از کشورهای مختلف جهان به دمشق رسیده بود. یدیعوت احرونوت همچنین نوشت که مقامات اسرائیل برنامه سرقت خود درمورد این کتاب‌ها را فاش نکرده‌اند. اما گفته‌اند که کتاب‌های مذکور ابتدا به نیویورک ارسال شده بودند و پس از آن جا در بسته‌بندی‌های مخصوص کتاب، به اسرائیل فرستاده شده است.

شایان ذکر است که این حرکت رژیم صهیونیستی اولین بار در سال 1990 نیز انجام گرفته بود. در آن زمان اسحاق رابین نخست وزیر وقت اسرائیل بود اما آن عملیات با شکست مواجه شد

 

زمان انتشار : 1391-02-18