۱۳۹۷/۰۹/۰۳
۳:۵۸ ب٫ظ

در ادامه توسعه روابط علمی – فرهنگی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تعدادی از اساتید و دانشجویان عراقی به ایران سفر کرده و علاوه بر بازدید از مراکز فرهنگی از برخی مراکز علمی و دانشگاهی نیز بازدید کردند .

سفر اساتید و دانشجویان عراقی به ج.ا.ایران

به گزارش الأمه:

این گروه 34 نفره که برخی از آنها از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های عراقی بودند به همراه برخی از دانشجویان ممتاز خود جهت بازدید از مراکز علمی و دانشگاهی و دیدار با برخی از اساتید و مسئولین دانشگاهی ایران به کشورمان سفر نمودند.

این گروه علمی که با معرفی موسسه فرهنگی خلّانی و هماهنگی رایزنی فرهنگی به ایران اعزام گردید  در تهران پس از زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری از مراکز فرهنگی و تفریحی همچون حسینیه جماران ، موزه حضرت امام خمینی ، برج میلاد و همچنین متروی تهران بازدید کردند و از نزدیک با برخی از پیشرفت ها و  فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی آشنا شدند.

 در ادامه سفر گروه اعزامی به جمهوری اسلامی ایران عازم مشهد مقدس شده  که علاوه بر زیارت حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علیه السلام با اساتید و مسئولین دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک شاهد فعالیت های علمی و فنی اساتید و دانشجویان این دانشگاه بودند.

این گروه پس سفر 8 روزه به کشور عراق بازگشتند و مراتب تقدیر و تشکر خود را از میزبانی ج.ا.ایران علی الخصوص رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در بغداد که هماهنگی های لازم را جهت سفر به ایران انجام داد اعلام نمودند.   


منبع: رایزنی فرهنگی ایران_بعداد