۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۱۰:۳۸ ب٫ظ

251 کوهنورد بهار 2011 و همزمان با آغاز فصل کوهنوردي در اورست بيش از 3.5 ميليون دلار درآمد را عايد نپال مي کنند.

سفر 251 کوهنورد به اورست 3.5 میلیون دلار عاید دولت نپال می کند

251 کوهنورد بهار 2011 و همزمان با آغاز فصل کوهنوردي در اورست بيش از 3.5 ميليون دلار درآمد را عايد نپال مي کنند.

با آغاز بهار و فصل کوهنوردي در منطقه اورست 251 کوهنورد در 26 گروه روانه منطقه کوهستاني منتهي به اوررست شدند اين توريست ها سالانه بيش از 3 ميليون دلار سود عايد خزانه اين کشور مي کنند.

فصل دقيق کوهنوردي در اين منطقه به طور مشخص از اواسط ماه مه آغاز مي شود اما پيش از آن کوهنوردان مدتي را براي ايجاد آمادگي بدني بيشتر در نواحي فرودست منطقه مي گذرانند.دولت نپال تا کنون 326 قله را در کوهستان هاي هيماليا به توريست ها و کوهنوردان معرفي کرده است.

طبق گزارش وزارت توريسم و هواپيمايي نپال تا کنون مجوز کوهنوردي براي 704 کوهنورد و 83 گروه به سوي قله هاي مختلف هيماليا صادر شده است. ل .بي . باسنت يک مقام رسمي در وزارت توريسم نپال يادآور شده است که درخواست ها براي صعود از هيماليا همچنان ادامه دارد و انتظار مي رود تا دو هفته آينده که اخرين مهلت ثبت نام باشد، به دوبرابر ميزان کنوني برسد.

دولت نپال  بيش از 3.5 ميليون دلار امريکا از کوهنورداني که طي اين دوره به اين کشور سفر مي کنند درآمد داشته است که بهار امسال تا کنون موفق به جذب 2.9 ميليون دلار شده است که ازاين ميزان 2.3 ميليون تنها مربوط به توريست هايي است که به هدف صعود به اوررست به اين کشور سفر مي کنند.  ازاين ميان بيشتر مسافران و کوهنوردان را توريست ها ي امريکايي و سپس توريست هاي هند، انگلستان ، ژاپن و استراليا تشکيل مي دهند.

 

بهار سال گذشته از آغاز تا پيش از پايان فصل کوهنوردي ، بيش از 661 درخواست براي صدور مجوز کوهنوردي براي 347 کوهنورد صادر شده بود که ازاين ميان 157 نفر خارجي و 190 نفر ازمردم بومي نپال بوده اند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01