۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۶:۳۴ ب٫ظ

رابرت فورد ' سفير آمريكا در سوريه گفت : برخي شبكه هاي ارتباط جمعي از جمله فيسبوك حوادث اخير سوريه را وارونه جلوه مي دهند.

سفیر آمریکا: فیسبوک حوادث سوریه را وارونه جلوه می دهد

وي كه اظهاراتش روز چهارشنبه در پايگاه اينترنتي 'سوريه الان' منتشر شد، تصريح كرد: كشورش به دمشق پيشنهاد داده تا براي پوشش خبري حوادث اخير به خبرنگاران اجازه دهد تا دامنه فعاليت خود بيشتر كنند.

سفير امريكا در سوريه ادامه داد: واشنگتن همچنين به دمشق پيشنهاد كرده است تا به منظور دستيابي خبرنگاران به حقايق اين حوادث ، منابع مختلفي را در اختيار آنان قرار دهد تا خبرنگاران تنها از يك منبع استفاده نكنند.

فورد با اشاره به اهميت منافع تركيه در سوريه خاطر نشان كرد: آينده سوريه در دست مردم آن است و آنها هستند كه سرنوشت اين كشور را تعيين مي كنند نه آمريكا و تركيه.

وي با تاكيد بر اين كه راه حل امنيتي سودآور نيست و بايد از گفت و گوي سياسي براي حل بحران موجود استفاده شود ، ابراز اميدواري كرد تا سوريه اين مرحله را پشت سر بگذارد.

سفير آمريكا در دمشق در همين حال دخالت نظامي آمريكا در سوريه مانند آنچه را كه در ليبي رخ مي دهد ، بعيد دانست.

فورد با رد نظريه تغيير منطقه عربي بر اساس خواسته آمريكا، تاكيد كرد:'هيلاري كلينتون ' وزير امور خارجه آمريكا در ماه نوامبر سال گذشته ميلادي در دوحه پايتخت قطر اعلام كرد كه به طور كلي يك سقوط شديدي در بين كشورهاي عربي به علت درخواست براي تغيير و اصلاحات وجود دارد.

وي با ابراز اميدواري براي بهبود روابط دمشق و واشگنتن گفت: اين مساله بستگي به تصميم هاي سوريه و تغييرات عملي آن دارد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01