۱۳۹۷/۰۲/۰۴
۱۱:۰۱ ب٫ظ

يك سياستمدار و مبارز يمني در گفت‌وگو با يك روزنامه اتريشي با انتقاد از رويكرد آمريكا در برابر تحولات يمن گفت كه در صورت سقوط دولت كنوني، القاعده نيز در يمن نابود خواهد شد.

سقوط رژیم عبدالله صالح موجب نابودی القاعده در یمن خواهد شد

علي عبدربه القاضي " رئيس بلوك مستقل در پارلمان يمن است كه 4 كرسي از مجموع 299 كرسي را در اختيار دارد. وي يكي از نزديكان "ابراهيم الحمدي " محبوبترين رئيس جمهور يمن كه در سال1977 كشته شد است و هم اكنون نيز به عنوان يكي از مخالفان "علي عبدالله صالح " رئيس‌جمهور يمن فعاليت مي كند وي در گفت‌و گو با "دراشتاندارد " گفت كه دولت يمن نيروهايي را تشكيل داده است و هنگامي كه (در مقابله با تحركات مردمي) به بن‌بست مي‌رسد القاعده را دستاويز قرار مي‌دهد.

وي گفت: عبدالله صالح طوري وانمود مي كند كه اگر آمريكا و ديگر كشورهاي غربي از وي حمايت نكنند، القاعده بر يمن حاكم مي شود اما آنچه واقعيت دارد اينست كه القاعده (همان) رژيم حاكم است.

القاضي با رد تصرف استان مارب توسط القاعده گفت: چنين گروهي اصلا در اين استان وجود ندارد و من بارها شنيده‌ام كه وزير دفاع آمريكا اعلام كرده است كه در صورت كناره گيري عبدالله صالح از قدرت مبارزه با القاعده در يمن دشوار مي شود اما واقعيت اين است كه اگر حكومت بركنار شود، القاعده نيز از بين‌مي‌رود.

در اشتاندارد در ادامه از اين مبارز يمني درباره رويكرد متفاوت آمريكا در برابر يمن در مقايسه با ليبي پرسيد كه وي گفت: شما بايد اين موضوع را از سفير آمريكا و مشاوران نظامي (كاخ‌سفيد) بپرسيد. از آنها بپرسيد كه چرا در اين مورد برخوردي 2گانه دارند. شمار زيادي از مردم يمن در تظاهرات‌ها كشته و زخمي شده‌اند و در اين مورد واكنش آمريكا چه بوده است؟ اين در حالي است كه دولت اين كشور در مجامع جهاني حمله به معترضان در ليبي را محكوم كرده است.

القاضي با رد مداخله نظامي آمريكا در يمن گفت: همه آنچه من مي‌خواهم اين است كه جامعه جهاني عليه عبدالله صالح اقدام كند و نگذارد وي القاعده را وسيله اي براي بقاي خود قرار دهد.

 

زمان انتشار : 1390-02-05