۱۳۹۷/۱۱/۱۶
۱۲:۲۴ ب٫ظ

پاپ فرانسیس و شیخ احمد الطیب شیخ الازهر در حاشیه کنفرانس جهانی "برادری انسانی" که در ابوظبی پایتخت امارات برگزار می شود، سند "برادری انسانی" را به امضا رساندند.

سند “برادری انسانی” میان پاپ فرانسیس و شیخ الازهر امضا شد

به گزارش الأمه:

پاپ فرانسیس و شیخ احمد الطیب شیخ الازهر در حاشیه کنفرانس جهانی "برادری انسانی" که در ابوظبی پایتخت امارات برگزار می شود،  سند "برادری انسانی" را به امضا رساندند.

مسجد شیخ زاید در ابوظبی میزبان دیدار تاریخی پاپ فرانسیس و شیخ الازهر بود. این دیدار ده سال بعد از تنشی که در میان روابط واتیکان و الازهر وجود داشت، انجام شد.

دیدار پاپ فرانسیس با شیخ الازهر با برگزاری کنفرانس جهانی "برادری انسانی" در ابوظبی همزمان شد که برخی این دیدار را تاریخی و بسیار مهم دانستند.

در این کنفرانس مجلس حکمای مسلمین، رهبران دینی، شخصیت های فکری و رسانه ای از کشور های مختلف جهان حضور دارند و هدف این کنفرانس فعالسازی گفتگو در خصوص همزیستی و برادری میان بشریت است.

لازم به ذکر است کشور امارات در حالی میزبان کنفرانس برادری انسانی است که با مشارکت در ائتلاف نظامی عربستان سعودی در کشتار و قتل عام هزاران مسلمان یمنی و محاصره همه جانبه مردم یمن و همچنین اقدام به اشغال بندر الحدیده دست دارد.

 

منبع: حوزه نیوز