۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۱۰:۵۴ ب٫ظ

سند همکاریهای رسانه ای میان خبرگزاری مهر جمهوری اسلامی ایران و آژانس خبری فیلیپین سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 در محل آژانس خبری فیلیپین به امضاء رسید.

سند همکاریهای رسانه‌ای خبرگزاری مهر و آژانس خبری فیلیپین منعقد شد

در راستای گسترش همکاریهای رسانه ای ایران و فیلیپین و تلاش رایزنی فرهنگی برای معرفی و شناخت هر چه بیشتر دو طرف در این زمینه، برای اولین بار و در قالب تفاهمنامه ای مستقل، سند همکاریهای رسانه ای میان خبرگزاری مهر جمهوری اسلامی ایران و آژانس خبری فیلیپین سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 در محل آژانس خبری فیلیپین به امضاء رسید

در مراسم امضا علاوه بر ویرگیلیو دی. سی. گالوز رئیس آژانس خبری فیلیپین که معاونت مدیر کل آژانس اطلاعات فیلیپین به عنوان نهاد مافوق رسانه ای را نیز عهده دار است، حسین دیوسالار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین، وکیل هوزه ای. فابیا مدیر کل آژانس اطلاعات فیلیپین و براندو اف. مررا مدیر اطلاعات و خبرگزاری فیلیپین حضور داشتند و متن تفاهمنامه را امضا کرد.

دیوسالار ضمن ابراز خرسندی از انجام این مهم، دنیای امروز را دنیای اطلاعات و رسانه خواند و تاکید کرد: در فضای امروز گسترش همکاری های رسانه ای می تواند عامل مهم و موثری در راستای شناخت هر چه بیشتر جوامع و ملت‌ها با یکدیگر بوده و از رهگذر این آشنایی و تقویت اشتراکات مختلف فرهنگی به صلح، آرامش و تقویت مناسبات در همه زمینه ها دست یافت.

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان و رشد فزاینده رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف و به ویژه در توانمند سازی و پرورش نیروهای خبره و کارآمد رسانه ای و همچنین حضور تعداد زیادی از خبر گزاریها، مطبوعات، نشریات و...  در ایران بر مذاکرات اولیه مسئولان خبرگزاری مهر و آژانس خبری فیلیپین تاکید کرد و اهتمام دو طرف را به عنوان رسانه های با توان بسیار بالا عامل موثر تحقق این مهم دانست.

در ادامه وکیل فابیا مدیر کل آژانس اطلاعات فیلیپین هم با تشکر از مسئولان خبرگزاری مهر برای انجام این مهم و اهتمام رایزنی فرهنگی در پیگیری این موضوع تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای اجرای بندهای مختلف این تفاهمنامه به کار خواهیم بست.

گالوز رئیس خبرگزاری فیلیپین هم در این مراسم بر آمادگی کامل به منظور تحقق بندهای مختلف تفاهمنامه تاکید کرد.

این تفاهمنامه که طی مذاکرات مختلف دو خبرگزاری و پیگیری رایزنی فرهنگی مورد توافق قرار گرفت به مدت سه سال بر تبادلات خبری و تحلیل های مختلف، ارائه خدمات فنی و آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی، همکاری در برگزاری دوره های مختلف آموزشی، ایجاد تسهیلات لازم برای گروه های خبری و رسانه ای، حمایت در اجلاس های منطقه ای و بین المللی، انعکاس اخبار فعالیتها و برنامه های متقابل و ... تاکید دارد.

 

دو کشور پیش از این قراردادهای همکاری فرهنگی دیگری به امضاء رسانده بودند که در آنها بر همکاری های رسانه ای نیز تاکید شده بود اما تفاهمنامه مزبور به طور مستقل میان دو خبرگزاری به امضاء رسیده است.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01