۱۳۹۷/۱۱/۲۵
۵:۰۶ ب٫ظ

سومین شب سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در حالی در سالن‌های تهران برگزار شد که ازدحام جمعیت برای حضور در سالن‌ها همچنان زیاد است، اما نظم و ترتیب در ورود مهمانان قدری بهتر شده است.

سوری‌ها تماشاگر ویژه «خورشید از حلب طلوع می‌کند»

به گزارش الأمه:

سومین شب سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در حالی در سالن‌های تهران برگزار شد که ازدحام جمعیت برای حضور در سالن‌ها همچنان زیاد بود.

نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» با حضور مهمانان سوری و به زبان عربی در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد، اما نکته اینجا بود که این نمایش با همه استقبال زیادی که داشت اما زیرنویس فارسی برای آن در نظر گرفته نشده بود و همین امر باعث شد مهمانان ایرانی و فارسی‌زبانی که زبان عربی بلد نبودند، متوجه برخی اتفاقات نمایش نشوند.

و اما سایر نمایش‌های دیگر نیز با استقبال روبه‌رو شد و البته نظم و ترتیب سالن‌ها از شب‌های دیگر بیشتر بود.

دو روز پیش نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره تئاتر فجر با حضور مسئولان تئاتری افتتاح شد و امروز نیز نمایشگاه چهل سال اسناد تئاتر انقلاب در موزه فلسطین افتتاح خواهد شد.

نکته دیگر نیز شروع همکاری اسنپ با جشنواره تئاتر فجر است. در حالی که در جشنواره فیلم فجر تپ‌سی گوی سبقت را از اسنپ ربوده بود اما این جشنواره اسنپ با تخفیف ۳۰ درصدی فعال شده است.

و اما نکته نهایی و جذاب ماجرا این است که پیش از برپایی جشنواره خبری مبنی بر جمع آوری دستفروش‌های اطراف تئاتر شهر به نقل از مدیرکل هنرهای نمایشی و سعید اسدی رییس تئاتر شهر منتشر کرده بودیم که با شهرداری منطقه صحبت‌هایی برای جمع آوری آنها و اسکان در مکان دیگر صورت گرفته بود، اما حال شاهد هستیم که دور دالان نور جشنواره، دستفروش‌ها برای خود مکان‌هایی تعبیه کرده و هر یک به کار مشغول هستند.

حال نکته این نیست که دستفروش‌ها چرا باید آنجا حضور داشته باشند؛ نکته این است که بهتر این بود در ایام جشنواره، کل فضا برای کارهای فرهنگی مهیا می‌شد و دستفروش‌ها در مکان دیگری جا داده می‌شدند.

 

منبع: فارس