۱۳۹۷/۰۲/۱۴
۹:۰۸ ق٫ظ

اهالی سینمای کشور مصر اتحاد و همبستگی خود را با انقلابیون میدان التحریر و تمام معترضان در سراسر مصر اعلام کردند و همچنین اعمال و برخوردهای نیروهای امنیتی را محکوم کردند.

سینمای مصر در اعتراض به سرکوب جوانان

گروه‌های مختلف هنری و فرهنگی مصر روز سه‌شنبه گذشته اعتراض خود را نسبت به برخورد سرکوب‌گرایانه نیروهای امنیتی این کشور با معترضان اعلام کردند.

به گزارش سایت خبری جزیره نت این گروه‌های هنری و ادبی برخورد نادرست نیروهای امنیتی مصر که تاکنون منجر به کشته شدن 36 نفر شده است را محکوم کرده‌اند و خواستار توقف رفتارهای سرکوبگرایانه نیروهای امنیتی شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که انجمن نویسندگان مصر برخورد خشن و غیرانسانی نیروهای امنیتی این کشور را که روز شنبه به اوج خود رسید و خون تعدادی از شهروندان مصری در این جریان بر زمین ریخته شد، را محکوم می‌کنند. در این حادثه تعداد زیادی از نیروهای امنیتی با تعداد اندکی از معترضان که به شکل مسالمت‌آمیزی خواسته‌هایشان را بیان می‌کردند، روبرو شدند و با آنان برخورد شدیدی داشتند.

در این بیانیه همچنین آمده است که شورای نظامی مصر با این برخورد خود نشان داد که تعهداتی را که پس از انقلاب 25 ژانویه به مردم داده بود را زیر پا گذاشته است. در قسمت دیگری از این بیانیه با اشاره به شهید شدن تعدادی از سربازان مصری در مرزهای مشترک مصر و اسرائیل، آمده است؛ خون‌هایی که در چند روز اخیر به زمین ریخته شده است می‌بایست در راه دفاع از کشور و مرزهای مصر ریخته می‌شد.

این بیانیه همچنین خواستار تشکیل یک انجمن تاسیسی شد که اعضای آن را گروه‌های مختلف سیاسی تشکیل بدهند و با همکاری هم قانون اساسی جدید را تنظیم کنند.

این بیانیه اتحاد و همبستگی انجمن نویسندگان مصر با مردم و معترضان را اعلام کرد و گفت که با تمام درخواست‌های مشروع معترضان موافق است و از خواسته‌های به حق آنان حکایت می‌کند. در ادامه علاوه بر محکوم کردن اعمال خشونت‌آمیز و سرکوب‌گرایانه نیروهای امنیتی در حوادث اخیر مصر، خواستار محاکمه عاملان این اعمال نیز شدند.

اهالی سینمای کشور مصر نیز اتحاد و همبستگی خود را با انقلابیون میدان التحریر و تمام معترضان در سراسر مصر اعلام کردند و همچنین اعمال و برخوردهای نیروهای امنیتی را محکوم کردند. اهالی سینما همچنین تمام مردم مصر را به حمایت از انقلابیون و خواسته‌های به حقشان دعوت کردند.

 

زمان انتشار : 1391-01-29