۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۳:۵۵ ب٫ظ

در این دور از نمایشگاه 894 ناشر با 260 هزار عنوان کتاب شرکت خواهند داشت که این ارقام نسبت به تمام دوره‌های پیشین از رشد بالایی برخوردار بوده است و نشان از اهتمام بسیار زیاد شارجه برای برگذاری یک نمایشگاه برتر می‌باشد تا شایستگی خود را برای پایتخت فرهنگی اسلام در سال 2014 به اثبا

شارجه منتظر کتاب‌های بهار عربی

حوادث اخیری که در کشورهای عربی روی داد باعث شد که بسیاری از نمایشگاه‌های کتاب نتوانند کار خود را مانند سال‌های گذشته انجام دهند. تونس، مصر، لیبی و سوریه کشورهایی بودند که در سال گذشته شاهد اتفاقات گوناگی بودند که در پی آن برخی از برنامه‌های فرهنگی این کشورها به تعویق افتاد. پس از این دوره که رکود نسبی فعالیت‌های فرهنگی را با خود داشت، دور جدید نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه در ماه نوامبر آینده آغاز به کار خواهد کرد.

به نقل از سایت میدل ایست آن لاین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه زیر نظر شیخ سلطان بن محمد القاسمی عضو مجلس اعلی و حاکم شارجه در شانزدهم نوامبر (بیست و پنج آبان) شروع به کار خواهد کرد و تا بیست و ششم نوامبر (چهار آذر) برپا خواهد بود.

در این دور از نمایشگاه 894 ناشر با 260 هزار عنوان کتاب شرکت خواهند داشت که این ارقام نسبت به تمام دوره‌های پیشین از رشد بالایی برخوردار بوده است و نشان از اهتمام بسیار زیاد شارجه برای برگذاری یک نمایشگاه برتر می‌باشد تا شایستگی خود را برای پایتخت فرهنگی اسلام در سال 2014 به اثبات برساند.

ادیبان، نویسندگان و روشنفکران مختلف از سراسر کشورهای عربی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد و در بخش‌های مختلف فرهنگی آن حضور خواهند داشت. همچنین آخرین تالیفات به چاپ رسیده نیز برای علاقمندان و دوستداران کتاب در معرض دید قرار خواهد گرفت. 

یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه آن است که برخلاف نمایشگاه‌های غربی تنها به متخصصان و اهل فن منحصر نمی‌شود بلکه تمام مردم می‌توانند در آن شرکت و از برنامه‌های مختلف آن استفاده کنند.  

از جمله برنامه‌های ابتکاری این جشنواره، اختصاص 32 غرفه آشپزی است که در آن چندین آشپز برای دیدارکنندگان از نمایشگاه غذاهای مختلفی را خواهند پخت. غذاهای خلیجی، انگلیسی و ژاپنی از جمله غذاهایی است که در این آشپزخانه‌ها پخته خواهد شد.

شایان ذکر است که نمایشگاه بین‌المللی شارجه در دهه هشتاد قرن پیش تاسیس شد و این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی در جهان عرب بشمار می‌رود که در رشد فرهنگی شارجه و امارات متحده عربی نقش بسزایی داشته است. این نمایشگاه در آشنایی ناشران و مولفان با یکدیگر نیز بسیار فعال بوده است.

 

زمان انتشار : 1391-02-05