۱۳۹۷/۱۲/۰۸
۴:۰۶ ب٫ظ

مدیرکل دفتر قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش از برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در فروردین 98 خبر داد و گفت:تاکنون حدود 100 نفر از 33 کشور در دو رشته حفظ و قرائت در این مسابقات شرکت کرده اند.

شرکت 33 کشور در مسابقات قرآن دانش‌ آموزان جهان اسلام

به گزارش الأمه:

روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، «محمدرضا مسیب زاده» درباره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: درمجموع 5 مسابقه تحت عنوان مسابقه بزرگ‌سالان جهان اسلام، دانش‌آموزان جهان اسلام، نابینایان، طلاب علوم دینی و بانوان جهان اسلام برگزار خواهد شد.
وی افزود: مرحله مقدماتی این کار در یک ماه گذشته آغاز و تیم جمهوری اسلامی ایران در زمینه خواهران و برادران انتخاب شد.
مسیب زاده افزود:برای این افراد اردویی تدارک دیده شده تا برای مسابقات اصلی آماده شوند.
مدیر کل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش یادآور شد: جلسات متعدد کاری هم در حال برگزاری است تا تمام زمینه‌ها برای برگزاری یک مسابقه بسیار جذاب و وحدت‌آفرین در بین کشورهای جهان فراهم شود.
وی با بیان این که مسابقات دانش‌آموزی جمهوری اسلامی تنها مسابقات دانش‌آموزی جهان است،گفت: هفته گذشته وزیر آموزش‌وپرورش در حکمی علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش را به سمت رئیس شورای سیاست‌گذاری مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام منصوب کرد. امیدواریم زمینه برگزاری هرچه بهتر این مسابقات با کمک تمام همکاران در بخش‌های داخل و خارج از آموزش‌وپرورش، ستاد عالی مسابقات کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی و شورای عالی قرآن فراهم شود.
وی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد دانش‌آموز در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد گفت: تاکنون حدود 100 نفر، 60 پسر و 40 دختر از 33 کشور در دو رشته حفظ و قرائت در این مسابقات شرکت کردند. سال گذشته با حضور 31 کشور بیشترین کشور شرکت‌کننده را در 5 دوره برگزاری داشتیم و امسال شاهد رشد شرکت‌کننده‌ها هستیم.
مسیب‌زاده افزود: امسال سبک‌کار متفاوت است؛ به‌این‌ترتیب که ما مرحله مقدماتی برگزار خواهیم کرد و سرآمدهای کشور را انتخاب می‌کنیم و آن‌ها در 3 روز در هتل هما باهم رقابت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد:در 3 روز بعدی این رقابت در صحن علنی مصلی تهران با حضور تمام مردم، برگزیدگان ویژه این 3 مسابقه در بخش‌های بزرگسالان جهان اسلام، دانش‌آموزان جهان اسلام و نابینایان خواهند بود.
ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام هم‌زمان با مسابقات سراسری جهان اسلام از 16 تا 19 فروردین سال 98 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایرنا