۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۵:۴۵ ب٫ظ

درحالی که تعداد مسلمانان استکهلم که در دو مسجد این شهر به اقامه نماز می‌پردازند افزایش چشمگیری یافته، قرار است شش مسجد دیگر در این کلانشهر سوئد برای پاسخ به نیاز مسلمانان بنا خواهد کرد.

شش مسجد در پایتخت سوئد ساخته می‌شود

به نقل از اسلام تودی، شش مسجد جدید استکهلم قرار است در نقاط مختلف این کلانشهر به طور پراکنده ساخته شود تا مسلمانان در هر منطقه ای بتوانند از تسهیلات آنها استفاده کنند.

سه مسجد قرار است در داخل شهر و در سه منطقه مختلف ساخته شود و سه مسجد دیگر در سه حومه استکهلم بنا می شوند.

این شش مسجد، تنها طرحهایی هستند که به مرحله برنامه ریزی رسیده اند. بسیاری از مسلمانان این شهر درحال حاضر از زیرزمین ها و سایر اماکن نامناسب برای اقامه نمازهای جماعت استفاده می کنند و به کرات برای ساخت مساجد جدید تمایل خود را ابراز کرده اند.

نخستین مسجد استکهلم در سال 2000 پس از 20 سال بحث و گفتگو ساخته شد. در نهایت شورای شهر استکهلم در سال 1995 با هم فکری رهبران مسلمان شهر به منظور تبدیل ایستگاه توان الکترونیکی به مسجد تصمیم گیری کرد.

معماری این مسجد با الهام از معماری اسلامی طراحی شد و معمار آن برای الهام گرفتن از معماری اسلامی به مراکش سفر کرده بود. این مسجد در ژوئن سال 2000 افتتاح شد.

دومین مسجد استکهلم نیز در سال 2007 افتتاح شد تا پاسخگوی نیاز مسلمانان ترک تباری باشد که سبک معماری این مسجد را به سبک معماری ترکی ساخته اند. خطبه های نمازجمعه این مسجد به زبانهای ترکی و سوئدی ایراد می شود.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-29