۱۳۹۷/۱۲/۱۶
۱۰:۰۱ ق٫ظ

به همت آستان قدس حسینی بزرگترین جشنواره تئاتر كودک با حضور کشورهای عربی و خارجی در عراق برگزار می شود.

جشنواره بین المللی تئاتر کودک «الحسینی الصغیر»

به گزارش الأمه:

کمیته اجرایی جشنواره تئاتر کودک "الحسینی الصغیر" از آمادگی کامل این کمیته برای برگزاری این جشنواره در نهم مارس (18 اسفند) در سالنهای تئاتر «کاخ فرهنگی و هنری» و «اتحادیه معلمان» در کربلای معلی خبر داد.
محمد الحسناوی، مدیر این جشنواره در گفتگو با سایت رسمی آستان قدس حسینی گفت: کلیه مقدمات مربوط به برگزاری این جشنواره از جمله سالنهای تئاتری که قرار است میزبان کارهای شرکت کنندگان باشند و هم چنین کلیه مقدمات مربوط به امور لوجستیکی، فنی و محلهای اقامت شرکت کنندگان انجام شده است.
وی با ذکر این مطلب که آثار رسیده به کمیته تخصصی تئاتر کودک به بیش سی اثر از کشورهای عربی و خارجی رسیده است؛ اظهار داشت: این جشنواره با هدف گسترش ارزشهای تربیتی و اخلاقی به واسطه تئاتر که تأثیر بسیار زیادی بر روی کودکان دارد، برگزار می شود.
الحسناوی نمایشنامه های برگزیده ای را که در این جشنواره به روی صحنه خواهند رفت؛ بدین شرح نام برد: دعبول و مارد الأکول (دعبول و آکول نابغه) از عراق، شیبوب و لصوص الصحراء (شیبوب و دزدان صحرا) از سوریه، ساحل و مصباح (ساحل و چراغ) از عراق، زیدون و اصدقائه الطیبون (زیدون و دوستان خوبش) از عراق، السمکة العجیبة (ماهی عجیب) از تونس، کاوکاو از عراق، عشرة علی عشرة (ده بر ده) از عراق، کیم الکتکوت الأسود (کیم جوجه سیاه) از بلژیک و النبع (چشمه) از عراق.

 

منبع: العتبه الحسینیه